برگزاری مراسم روز جهانی آمار و برنامه ریزی در بندرعباس

مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی آمار و برنامه ریزی در بندرعباس به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۰۵۶۵
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹

به گزارشخبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،  جمال مقدم، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز آمار کشور در این مراسم گفت: استاندارد کردن و مرجعیت آمار مهم‌ترین برنامه مرکز آمار کشور است.

جمال مقدم افزود: با توجه به نقش مهم آمار در پیشرفت کشور، ارتقاء فرهنگ آماری بر عهده رسانه‌ها و برنامه ریزان و تولید کننده‌های آمار است.
وی با اشاره به ضرورت یکپارچگی تولید، پردازش، انتشار و اطلاع رسانی آماری گفت: وجود آمار‌های صحیح و دقیق سبب برنامه‌ریزی مناسب می‌شود.
بهروز اکرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان نیز در این همایش گفت: آمار از ضروریات هر جامعه برای اداره آن است.
وی افزود: همه نهاد ها، ادارات و شرکت‌ها موظفند تا آمار دقیقی از عملکرد خود ارائه دهند و مناطق آزاد و شرکت‌هایی که دفاتر آن‌ها در استان نیست نیز موظفند در امور آماری همکاری کنند.
صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان هم در این همایش گفت: جمع آوری اطلاعات آحاد جامعه بر اساس آمارگیری و سرشماری مبنای تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی است.
وی افزود: بر اساس آمار‌ها سرانه هزینه هر خانواده شهری در هرمزگان ۲۰ میلیون تومان در سال است که ۳ میلیون تومان از سرانه کشوری بیشتر است.
داودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم بزرگداشت روز جهانی آمار و برنامه ریزی گفت: آمار دقیق و برنامه ریزی موثر یکی از ارکان توسعه ماندگار و از شاخصه‌های توسعه یافتگی است.
وی افزود: جمع آوری اطلاعات و آمار باید منجر به مداخله شود تا موثر باشند.
در پایان مراسم از فعالان حوزه آمار در بخش‌های اجرایی ادارات و سازمان‌های استان تجلیل شد.
در تقویم جهانی ۲۰ اکتبر مقارن ۲۸ آبان ماه روز جهانی آمار نامگذاری شده و در تقویم کشورمان اول آبان به عنوان روز ملی آمار و برنامه ریزی ثبت شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار