ارتقاء ظرفیت ایستگاه گاز تنگ کناره شهر یاسوج به ۵۰ هزار مترمکعب

مدیر شرکت گاز نواحی بویراحمد و دنا گفت: باارتقاء ظرفیت ایستگاه گاز تنگ کناره شهر یاسوج به ۵۰ هزار مترمکعب توجه به سردسیری بودن شهرستان بویراحمد، برخی از مناطق این شهرستان در حومه شهر یاسوج در فصول سرد سال به قطعی گاز مواجه شده و این امر مشکلاتی را برای مردم این مناطق بوجود می‌آورد.
کد خبر: ۹۰۷۰۷۸۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
بهادری افزود: به منظور رفع این مشکل و برخورداری مردم در این مناطق از گاز طبیعی پایدار با تلاش کارکنان شرکت گاز ناحیه بویراحمد ظرفیت ایستگاه تنگ کناره شهر یاسوج از ۲۰ هزار متر مکعب به ۵۰ هزار متر مکعب ارتقاء یافت.
وی تقویت گاز به شهر یاسوج، مجموعه روستا‌های سررود جنوبی و گازرسانی به روستا‌های تنگ سرخ و گنجگان و جلوگیری از کمبود گاز در فصل سرما در این مناطق را از مهمترین اهداف این طرح اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح، ضمن رعایت مصرف بهینه (۲۰ درصد) کاهش مصرف سوخت نیزخواهیم داشت.
مدیر شرکت گاز نواحی بویراحمد و دنا اعتبار هزینه این طرح را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه برای راه اندازی این ایستگاه از ظرفیت کارکنان شرکت گاز استفاده شد صرفه جویی در هزینه‌ها را نیز شاهد بودیم.
بهادری با بیان اینکه با راه اندازی این ایستگاه به بیش از ۳۰ هزار مشترک جدید در منطقه سر رود جنوبی، پریکدان و گنجگان گاز رسانی خواهد شد گفت: طرح گازرسانی منطقه تنگ سرخ نیز از طریق همین ایستگاه تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این ایستگاه مشکلی بابت تامین گاز مشترکان صنعتی در منطقه سرورد جنوبی وجود ندارد گفت: این ایستگاه تا افق ۱۵ سال آینده طراحی شده و گاز مورد نیاز مشترکان خانگی و صنعتی را تا این مدت تامین خواهد کرد.
بهادری گفت: هم اکنون بیش از ۱۸ هزار خانوار در منطقه سر رود جنوبی از سوخت طبیعی برخودارند.
ارسال نظرات