با حضور خانواده شهید سالاری

اولین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم هرمزگانی در نجف برگزار شد

مراسم یکمین سالگرد و بزرگداشت اولین شهید مدافع حرم استان هرمزگان با حضور خانواده شهید عبدالحمید سالاری در موکب سیدالشهدای هرمزگان در حرم مطهر حضرت علی(ع) در نجف اشرف برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۰۹۹۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،به نقل از خبرگزاری فارس از نجف، یکمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم هرمزگانی در نجف با حضور جمع کثیری از زایران حسینی با قرائت دعا و ذکر مصیبت یاد و خاطره آن شهید بزرگوار برگزار شد.

هر ساله همزمان با پیاده روی اربعین حسینی، عاشقان ابا عبدالله الحسین پیش از آغاز مراسم پیاده روی به دیدار بارگاه ملکوتی امیرالمومنین علی(ع) می‌روند و از شهر نجف راهی کربلای معلی می‌شوند.
امسال موکب سیدالشهدای استان هرمزگان در شهر نجف میزبان خیل عظیمی از شیعیان به ویژه هرمزگانی‌های عاشق اباعبدالله حسین است که مسیر پیاده روی خود را از شهر نجف آغاز می‌کنند.

حجت شعبانی مسؤول خادمان موکب سیدالشهدای بندرعباس در شهر نجف اشرف در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: همیشه خلاء برای اسکان زائران پیاده روی اربعین در شهر نجف وجود داشت که افراد بعد از ورود به این شهر بطور نامناسب مستقر می‌شدند، بر این اساس تصمیم به راه‌اندازی موکب در صحن حضرت زهرا(س) گرفته شد، با راه‌اندازی اینچنین موکب‌ها خدمات رسانی بهتری به زوار ارائه می‌شود، این موکب به همت مردم استان هرمزگان بخصوص شهر بندرعباس بصورت کاملا مردمی و از نذورات مردم برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه دو سال است که توفیق خدمتگزاری به زوار را در شهر نجف و در این صحن دارم، افزود: این سفر حدود 20 روز طول می‌کشد و در این مدت به مدت 14 روز خدمتگزاری زوار اربعین انجام می ‌یرد، حدود 80 نفر  از خادمین در سه بازه زمانی در این موکب کار خدمت رسانی را انجام می‌دهند، گروه اول بعنوان گروه پیشرو حدود 25 نفر از خادمان کار راه‌اندازی موکب را انجام دادند و بقیه به ترتیب برای خدمت آمدند، این خادمان از بین افراد داوطلب گزینش می‌شوند و توفیق خدمت رسانی را در این ایام پیدا می‌کنند.

وی افزود: پیش بینی ما این است که در این ایام حدود 2 الی 3 هزار نفر از خواهران و برادران زائر در این موکب خدمات اسکان و پذیرایی را انجام دهیم، از همه دعوت می‌کنم که همه زائران به این موکب بیایند و آمادگی خدمات داریم.

لازم به ذکر است که موکب سیدالشهدا استان هرمزگان در طبقه منفی یک صحن حضرت فاطمه زهرا(س) حرم مطهر حضرت علی(ع) قرار دارد.

ارسال نظرات