اعزام ۷۰ خادم حسینی بیجار به کربلای معلی

اعزام ۷۰ خادم حسینی بیجار به کربلای معلی/ روزانه ۳ هزار زائر اربعین حسینی در موکب سیدالشهدا خسروآباد خدمت رسانی می‌شوند
کد خبر: ۹۰۷۱۰۷۴
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، این روز‌ها دیار بیجار گروس مانند سایر شهر‌های کشور حال و هوای دیگر دارد، در هر جا و مکان سخن از پیاده روی اربعین شنیده می‌شود و سیل مشتاقان زیادی که می‌خواهند خود را به جوار عشق برسانند.

سفر اربعین مرد و زن نمی‌شناسد، پیر و جوان خود را آماده رفتن می‌کنند و کودکان هم همپای پدران خود عازم سفر هستند.

ساعت به اربعین حسینی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و دلدادگان سرور شهیدان دل‌هایشان را به سمت مغناطیسی‌ترین نقطه عالم روانه کرده‌اند؛ دوباره جمع کربلایی‌ها جمع می‌شود.

حکایت همایش بزرگ پیاده روی اربعین، حکایت دلی است که احتیاج به هیچگونه تبلیغ چه در داخل چه در خارج ندارد و بدون هیچ سانسوری در حال اجرا شدن است.

صبح امروز با بدرقه امام جمعه بیجار تعداد ۶۰ نفر از خادمان حسینی به کربلایی معلی اعزام شدند.

رئیس ستاد اربعین شهرستان بیجار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: خادمان حسینی اعزامی از شهرستان بیجار به مدت ۱۵ روز در کربلای معلی در موکب فدائیان ولایت استان کردستان که به همت ستاد عتبات عالیات استان کردستان، ستاد اربعین استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان برپا شده است به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی می‌کنند.


وی از جمع آوری ۱۶۷ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال توسط ستاد عتبات عالیات شهرستان بیجار خبر داد و بیان داشت: ۱۲۵۰ میلیون ۸۰۰ هزار ریال این مبلغ توسط نمازگزاران مسجد موسی بن جعفر (ع) و مابقی آن توسط در پایگاه‌های حسینیه و مسجد قائم (ع) جمع آوری شده است.


به گفته محمدنظامیان: یش از ۳۰۰ کیلوگرم برنج، ۵۰ کیلوگرم روغن، ۵۰ کیلوگرم قند، ۵۵۰ کیلوگرم آرد، ۶۰۰ کیلوگرم گندم و ۳ تخته فرش نیز در قالب کمک‌های غیر نقدی توسط مردم، خیرین و تعاونی روستایی بیجار جمع آوری و به ستاد اربعین کردستان تحویل شده است.


رئیس ستاد اربعین بیجار از فعالیت بیش از ۶۰ خادم جوان و پیر غلام در موکب بیجاری‌ها واقع در کربلا به مدت ۱۵ روز خبر داد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار نیز در گفت و گو با خبرنگار ما از برپایی مرکب حضرت سیدالشهداء (ع) در مسیر روستای خسروآباد شهر بیجار خبر داد و اظهار داشت: این موکب از محل اجرای نیات دو واقف خیراندیش مرحومان حاجیه شهربانو خانم و اللهیارخان و کمک‌های مردمی و ادارات شهرستان برپا گردیده است.


وی بیان داشت:این مرکب از امروز ۳۰ مهرماه تا چهار روز بعد از اربعین به زائران حسینی (ع) در مسیر جاده روستای خسرو آباد خدمت رسانی خواهد پرداخت.
ایزدی با اشاره به خدمات موکب گفت: توزیع نوشیدنی گرم، پذیرایی و اطعام در سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام، اجرای برنامه‌های فرهنگی مداحی، سخنرانی و ارائه مشاوره توسط مبلغین از خدمات موکب سیدالشهداء خسروآباد در ایام اربعین حسینی است.


به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار در موکب سیدالشهدا خسروآباد روزانه به سه هزار نفر از زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌شود.


وی از فعالیت ۲۰ نفر خادم جوان و پیر غلام در موکب سیدالشهدا خسروآباد خبر داد و بیان داشت: این تعداد خادمان به صورت افتخاری در طول ۱۱ روز به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

ایزدی عنوان کرد: جهت اسکان زائران سه عدد چادر برپا گردیده و مسجد روستا نیز آماده اقامه نماز و اسکان شبانه روزی می باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار