ضرورت تبیین اهداف و خدمات نظام در چهل سال گذشته

نماینده ولی فقیه در استان در سومین نشست شورای سیاست گذاری وراهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه کارگروه‌ها تنها به ضرورت تبیین اهداف انقلاب اسلامی و خدمات نظام در چهل سال گذشتهگزارش عملکرد اکتفا نکنند گفت:در کنار آئین‌های نکوداشت باید متناسب با شعار چهل سالگی انقلاب ((افتخار به گذشته و امید به آینده)) به صورت ملموس خدمات نظام تبیین شود.
کد خبر: ۹۰۷۱۱۸۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی به حرکت انقلاب اسلامی در ۴ دهه‌ی گذشته اشاره کرد و افزود:این رمز تداوم حرکت انقلاب اسلامی بر مدار عزت و حکمت وعده‌ی الهی بود و امروز شاهد بلوغ این رویداد بزرگ در ابعاد مختلف هستیم.
نماینده‌ی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دانش، اندیشه، مقاومت و تعصب معقول بر حکمت‌های الهی موجب حمایت پروردگار می‌شود و انقلاب اسلامی با پرهیز از اهمال و اهتمام به پایمردی همراه مورد لطف الهی را در طول حرکت عظیم خود قرار داشته است.
در این جلسه استاندار هم با بیان اینکه دشمن برای جلوگیری از باز نشر پیام انقلاب در دهه‌ی اخیر به دنبال مرجعیت رسانه‌ای بود گفت:همه‌ی گروه ها‌ی سیاسی و آحاد مردم نمایش وفاداری خود را به ارزش‌های انقلاب به خوبی نمایش گذاشتند.
علی محمد احمدی از افتتاح یا آغاز اجرای طرح‌های مهم اقتصادی و خدمات در سایر بخش‌ها پیش از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود:در بخش انرژی ۶ میلیون دلار در کهگیلویه و بویراحمد در آینده‌ی نزدیک سرمایه گذاری می‌شود.
وی اضافه کرد:طرح‌های دیگری هم در بخش‌های آموزش عالی، آموزش و پرورش، طرح‌های خدمات شهری، روستایی و فرهنگی و مذهبی با اعتبار هنگفت تا دهه‌ی فجر امسال بهره برداری می‌شوند.
استاندار با بیان اینکه پیام انقلاب باید صادقانه تبیین شود اضافه کرد: مسئولان باید خود عامل صداقت در خدمت واقعی به مردم باشند.
احمدی دیدن عظمت انقلاب تنها در قاب سیاسی را بی تدبیری دانست و افزود: گستره‌ی خدمات نظام در این قاب محدود نمی‌شود و باید برای اعتلای آن با جان و دل همت کرد.
در این نشست افشار نیا رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی هم با ارائه‌ی گزارشی ازآخرین اقدام‌های این کار گروه برای نکوداشت چهل سالگی انقلاب از تولید برنامه‌های فاخر در موضوعات مختلف خبر داد.
وی افزود: در تولید برنامه‌ها این کارگروه مقابله با جنگ نرم دشمن، تبین خدمات نظام، رویداد‌های مهم در شکل گیری انقلاب در استان، طرح‌های تحقیقاتی و علمی و تولید مستند‌های رادیویی و تلویزیونی در قالب طرح‌های نوآوارنه و به مدد هم افزایی برنامه سازان در دستور کار قرار گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس کارگروه سلامت و خدمات پزشکی هم گفت: نظام سلامت با هدف توزیع عادلانه‌ی فرصت‌های بهداشتی و درمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و زمینه ساز خدمات ارزنده در دو حوزه‌ی بهداشت و درمان شد.
ایلامی با مروری بر خدمات این دانشگاه در طول ۴ دهه‌ی گذشته افزود: وجود ده‌ها عضو هیات علمی، خدمات تخصصی در کنار ایجاد فرصت‌های بیمه‌ای نقش بسیار مهمی در کنترل برخی بیماری‌ها و تغییر شاخص‌های بهداشت و درمان در کهگیلویه وبویر احمد داشته است.
وی اضافه کرد: متولیان بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد مفتخرند که در ارائه‌ی خدمات نه تنها در مقیاس‌های ملی که در مقایسه با شاخص‌های جهانی در ردیف موفق ترین‌ها قرار دارند
ایلامی ادامه داد:پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۹۶ تخت بیمارستانی در استان وجود داشت که امروز بدون در نظر گرفتن طرح‌های در دست افتتاح بالغ بر هزار و ۵۰۰ تخت در مراکز درمانی و بیمارستانی استان فراهم شده است.
وی پایان دادن به تعدد مرگ و میر‌های زنان باردار و نوزادان و کودکان به دلیل ارائه ندادن خدمات به موقع و مورد نیاز و همچنین افزایش ۲۰ ساله‌ی امید به زندگی از ۵۰ به ۷۰ سال را از مصداق‌های خدمات نظام و انقلاب اسلامی در این حوزه در کهگیلویه و بویراحمد بود.
سرهنگ مثنوی معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه فتح استان هم با ارائه گزارشی از خدمات مجموعه سپاه فتح استان به مردم گفت::اجرای طرح‌های اشتغالزا به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در سال جاری، طرح‌های محرومیت زدایی. برگزاری برنامه‌هایی نظیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جلسه‌های پاسخ به شبهات از جمله‌ی دستاورد‌های این نهاد انقلابی است.
در این جلسه همچنین هدایتخواه مسئول ستاد جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی استان هم اهمیت تبیین اهداف انقلاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه با دعوت از صاحب نظران و کارشناسان برنامه‌های تبیینی در استان در دستور کار قرار گرفته است.
در نشست امروز شورای سیاست گذاری گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در باره‌ی چگونگی اهداف کارگرو‌ها گفتگو شد.
ارسال نظرات