استفاده غیر مجاز امکانات از موارد جرائم مالی به حساب می آید

دادستان عشقی در پایان گفت: اخیراً یک جرم باب شده است که باب استفاده از آب و برق و گاز غیر مجاز است و توجه عامه ی مردم است، تخریب تاسیسات دولتی و خیانت در امانت نیز از دیگر جرائم مالی است که خیانت در امانت در روایات و احادیث ائمه نیز بیان شده است.
کد خبر: ۹۰۷۱۲۸۲
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از فرهنگی و تبلیغات ناحیه گلوگاه،‌ این کارگاه با حضور دادستان دادگستری شهرستان گلوگاه برادر بسیجی عشقی به عنوان سخنران برگزار شد.

دادستان گلوگاه ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) بیان داشت: با وجود وضع نابسامان اقتصادی در کشور مشکلات وجود دارد نباید به گونه ای بیان کنیم که نظام  ناکارآمد جلوه کند. پس باید به دولت کمک کنیم تا در این جنگ اقتصادی که به راه افتاده پیروز شویم.

عشقی افزود: ربا یکی از تخلفات و جرائم مالی است که قانون گذار  آن را جرم دانسته است. یکی دیگر از مسائل و جرائم مالی که گریبان گیر جامعه است رشوه گرفتن و رشوه دادن است. راشی (رشوه دهنده) و مرتشی (رشوه گیرنده) هر دو مجرم هستند. امروزه با وجد پیشرفت علم و تکنولوژی رشوه گرفتن بصورت نقدی نیست بیشتر در قالب عملیاتی و غیر مستقیم است.

ایشان ادامه داد: مشکل مالی بعدی بحث اختلاس است که بیشتر در سطح مدیران ارشد و رده های بالاتر اتفاق می افتد. تصرفات غیر قانونی از دیگر جرائم مالی است یعنی استفاده غیر مجاز کردن از وسایل و لوازم دولتی. مشکلات کشور به دو بخش تقسیم می شوند : 1-عدم اشرافیت مدیران ما به قانون 2-عدم اشرافیت به بکارگیری قانون

دادستان عشقی در پایان گفت: اخیراً یک جرم باب شده است که باب استفاده از آب و برق و گاز غیر مجاز است  و توجه عامه ی مردم است، تخریب تاسیسات دولتی و خیانت در امانت نیز از دیگر جرائم مالی است که خیانت در امانت در روایات و احادیث ائمه نیز بیان شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها