۷۰درصد ازجمعیت کشور درسنین ۱۵تا۶۵سال هستند

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سطح کشور ۶۵درصد آمارو اطلاعات را تولید می کنیم که به مراتب درصد پایینی است.
کد خبر: ۹۰۷۱۵۴۲
|
۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ ایرج امینی  شاخصهای تولید ناخالص،نرخ بیکاری وتورم  را از شاخص های کلان دانست ، و اظهار داشت :شاخص تورم یکی از مهمترین و اساسی ترین شاخص های کلان محسوب می شود.

وی سواد آماری را از مهمترین چالش های نظام آماری عنوان نمود و تصریح کرد: مردم نیازمند آموزش هستند و باید سواد آماری سیاستمداران و مسئولین را ارتقاء دهیم.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه سواد آماری نگاهی نقد کننده می باشد خاطرنشان کرد: باید علاوه بر نرخ بیکاری برجمعیت غیرفعال نیز توجه شود.

امینی با اشاره به اینکه ۷۰درصد ازجمعیت کشور درسنین ۱۵تا۶۵سال هستند عنوان کرد: یک سوم فرصت ها سپری شده است و ما باید برای مابقی آن برنامه ریزی هدفمند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نگاه جامعه نگرانه در امر آمار نمی شود تصریح کرد:بحث مهاجرت در سرشماری ها ثبت نمی شود که این خود نوعی ضعف محسوب می شود.

این مقام مسئول افزود: آمارهای ثبتی مبنا باید توسعه یابد و دولت الکترونیک در این راستا کمک بزرگی می تواند انجام دهد .

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اشتراک اطلاعات را نقطه اوج بهره وری عنوان نمود و ابراز داشت: حق هر شهروندی است که از اطلاعات شهری بتواند استفاده نماید تا تصمیمات آگاهانه بگیرد.

امینی با بیان اینکه از آنجایی که سطح قیمت با شاخص قیمت متفاوت است تصریح کرد:قیمت ها در سبد کالایی خانواده تاثیر می گذارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار