امام جمعه بافق:

دشمن از حرکت عظیم اربعین هراس دارد

حجة الاسلام والمسلمین سلیمانی با اشاره به اهمیت حرکت اربعین و تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن آن بیان کرد: اربعین زنده نگه داشتن قیام حسین (ع) است و دشمنان از این حرکت اسلامی هراس دارند.
کد خبر: ۹۰۷۱۷۵۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی، امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ابتدا ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی، در ادامه بحث گذشته پیرامون گناهانی که اعمال خیر انسان را نابود می‌کند مطالبی را بیان کرد.

وی آزار رساندن پدر و مادر را از جمله آنان عنوان کرد و گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید: ((اگر به پدر و مادر خود از روی غصب نگاه کنید و آنان را نگران سازید نماز شما مورد قبول پروردگار قرار نخواهد گرفت، زیرا دل آنان افسرده شده است.)) عاق والدین تنها برای این دنیا نیست بلکه اگر در آخرت نیز از ما برنجند شامل حال خواهد شد.

سلیمانی با اشاره به کلام امامان معصوم (ع) درباره آزار رساندن به والدین بیان داشت: امام هادی (ع) می‌فرماید: ((انسان‌هایی که به پدر و مادر خود بی اعتنایی می‌کنند در دنیا تهی دست و عمر آنان کوتاه خواهد شد.))

وی خاطر نشان کرد: عزت دنیا و آخرت منوط به رضایت پدر و مادر است.

امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز سخنان خود را در سه محور پیام اربعین با حضور میلیونی مسلمانان و عاشقان اباعبدالله (ع) از ۴۰ کشور، ایجاد امنیت در مسیر پیاده روی و مبارزه با مفسدین اقتصادی کشور بیان نمود.

وی گفت: زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در روز اربعین امری است که در ۱۴۰۰ سال قبل به آن سفارش شده است تا در کنار اعمال واجب و مستحب انجام گیرد.

سلیمانی با تاکید بر ادامه داشتن این حرکت و امر پر فیض افزود: پس از نابودی صدام مسلمانان بسیاری برای زیارت امام حسین (ع) راهی کربلا شدند و این اولین پیام مردم شیفته اهل بیت (ع) و مکتب تشیع است.

این روحانی با اشاره به اهمیت حرکت اربعین و تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن آن بیان کرد: اربعین زنده نگه داشتن قیام حسین (ع) است و دشمنان از این حرکت اسلامی هراس دارند.

وی با اظهار خرسندی از فراگیر شدن این سنت بین مسلمانان و عاشقان اهل بیت (ع) گفت: کنترل ۲۰ میلیون جمعیت و ایجاد امنیت برای طی مسیر پیاده روی از شهر‌های مختلف تا کربلا امری بسیار دشوار است و حتی کشوری، چون عربستان در دوران حج با جمعیتی بسیار کمتر از این مقدار با مشکل مواجه می‌شود. اما به گفته امام خامنه‌ای (مد ظلة العالی) پیاده روی کربلا عشق و ایمان است.

امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود در خصوص اعمال مفسدین اقتصادی کشور مطابی را بیان کرد و اظهار داشت: ۲ نفر از مفسدین اقتصادی مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان از ارز کشور را به تاراج برده اند و چند تن دیگر با خرید ۳۰۰ هزار سکه و خروج از کشور باعث ایجاد هرج و مرج در داخل شدند که باید آنان عادلانه بر اساس قانون مجازات شوند.

سلیمانی با اشاره به مناسبت‌های ۴ آبان ماه سالروز اعتراض امام خمینی (ره) به احیای کاپیتولاسیون در ایران و تصرف خرمشهر به روح مطهر تمامی شهدا درود فرستاد.

وی همچنین در آستانه روز بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت شهید حسین فهمیده، وی را بزرگ مرد نوجوانی دانست که الگوی دانش آموزان تمام دوران شد.
ارسال نظرات