کارگاه یک روزه فن بیان در بیجار برگزار شد

به همت حوزه هنری شهرستان بیجار کارگاه یک روزه فن بیان ویژه هنرجویان هنر‌های نمایشی با حضور سید یاسرهاشم زاده در محل پلاتوی امیرنظام گروسی شهر بیجار برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۲۱۲۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ناصر قربانپور سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار ضمن اعلام این خبر گفت:به منظور ارتقای سطح توان هنرمندان عرصه هنر‌های نمایشی اولین کارگاه فن بیان در تاتر با مدرسی سید یاسر هاشم زاده از هنرمندان توانمند استان در بیجار برگزار شد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت فن بیان در تأتر گفت:تأتر همانقدر که با واژگان و افکار سر و کار دارد در اعمال جسمی و حسی نیز ریشه دارد.

قربانپور با اشاره به اینکه پژوهشگران حوزه تأتر معمولا بین درام و تأتر تمایز قایل می‌شوندافزود:تأتر یک اجرا که فن بیان و انتقال درست واژه‌ها درکنار حرکات بدن یکی از مهمترین و اصلی‌ترین بخش‌های اجرایی است که باید توسط بازیگران به کار گرفته شود.

قربانپور از اهداف دیگر برپایی این کارگاه را تقویت یکی از عناصر این ساختار دراماتیک عنوان نمود و گفت:: فن بیان یکی از مهمترین رکن‌های تئاتر محسوب می‌شود که نقش اساسی در بیان معانی و محتوی نمایش دارد.

سید یاسر هاشم زاده متولد ۱۳۶۱ دارای لیسانس بازیگری می‌باشد.

وی علاوه بر سرپرست و کارگردان گروه تئاتر "چرکنویس"، مربی کارگاه نمایشنامه نویسی نوجوانان کانون بیجار، مربی کارگاه ساخت عروسک‌های نمایشی در کانون بیجار، مسئول برگزاری و داور جشنواره مسابقه نمایشنامه نویسی "قلم" استان کردستان ۱۳۹۰، ۱۳۹۱ (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، رئیس انجمن هنر‌های نمایشی (دفتر بیجار) ۱۳۹۱، عضو شورای تئاترانجمن هنر‌های نمایشی شهرستان بیجار به عنوان بازیگر و کارگردان در جشنواره‌های مختلف عناوین متعددی را کسب کرده اند.

داوری در جشنواره‌ها و همچنین برگزاری ورک شاپ‌های آموزشی در خصوص بازیگری و کارگردانی از دیگر فعالیت‌های این هنرمند جوان بیجاری محسوب می‌گردد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات