رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان:

پرورش نیروهای کارآمد از اهداف سازمان بسیج دانش‌آموزی است

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان با تأکید بر نقش تربیتی نوجوانان برای تحقق جامعه‌ای پویا گفت: کادر سازی برای انقلاب و پرورش نیروهای کارآمد یکی از وظایف و اهداف سازمان بسیج دانش‌آموزی است.
کد خبر: ۹۰۷۲۱۶۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, سرهنگ علی رفاهتی امشب در نشست خبری با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: کادر سازی برای انقلاب و پرورش نیروهای کارآمد یکی از وظایف و اهداف سازمان بسیج دانش‌آموزی است.

وی با اشاره به اینکه باید موضوع آسیب‌های اجتماعی را خیلی جدی گرفت افزود: با توجه به فشار رسانه‌ای شدید دشمن از طریق فضای و مجازی و شبکه‌های اجتماعی به نوجوانان و جوانان، ما تفاهم‌نامه‌ای را با آموزش‌وپرورش به امضا رساندیم تا این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان با بیان اینکه دانش‌آموزان باید علم و تخصص را در کنار هم داشته باشند گفت: همین عمل و تخصص در کنار مذهب نیروی انسانی کارآمد را به انقلاب تحویل می‌دهد و ما نوجوانان با استعداد خیلی خوبی در استان داریم.

رفاهتی با اشاره به اینکه باید تحلیل محوری بین دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند بیان کرد: انتقال سیره شهدا، بصیرت افزایی، آگاه بخشی نسل جوان با توطئه‌های استکبار جهانی و ترویج روحیه ایثار و شهادت میان دانش‌آموزان از محورهای مهم برنامه هفته بسیج دانش‌آموزی است.

وی با اشاره به اینکه گیلان در دوران هشت سال دفاع مقدس 800 دانش‌آموز بسیجی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد خاطرنشان کرد: باید با برگزاری نشست‌های معرفتی، بصیرتی و کارگاه‌های آموزشی، دانش‌آموزان را با توطئه‌های دشمن آشنا کنیم و نسل انقلابی و با بصیرت را تربیت و تحویل جامعه دهیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان با بیان اینکه نسل جوان امروز ما به فضای سایبری و مجازی گرایش پیدا کرده افزود: در هفته بسیج دانش‌آموزی کارگاه آموزشی ویژه‌ای با حضور اساتید و مشاوران مجرب در زمینه چگونگی استفاده از فضای مجازی و هوشیاری نسل جوان اجرا می‌شود.

رفاهتی با اشاره به اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت: حضور دانش‌آموزان در قالب کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس یک کار فرهنگی اثرگذار است و همواره تأثیرات فراوانی بر روی دانش‌آموزان گذاشته است.

وی با اشاره به توزیع کتاب‌های فرهنگی در مدارس افزود: موضوع‌های مختلف فرهنگی و انقلابی امسال در برخی از دروس گنجانده‌شده و حتی برخی کتاب‌ها با محوریت شهدای مدافع حرم و شهدای هست سال دفاع مقدس در مدارس منتشرشده است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان با تأکید بر اینکه امام (ره) اعتماد کامل به نوجوانان داشتند بیان کرد: عملکرد طلایی نوجوانان در برگ‌های زرین هشت سال دفاع مقدس یکی از مصادیق این اعتماد است و بسیاری از علما و پژوهشگران اعتقاد دارند که در سنین نوجوانی احساس فداکاری بسیار بالاست و سن نوجوانی سن عرفانی است.

طبق مصوبه شورای فرهنگی تاریخ هفت تا 13 آبان ماه هرسال هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/3389

ارسال نظرات