صبر زمینه رسیدن به‌حق است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شهرستان الیگودرز گفت: اگر انسان بخواهد حق را به دست بياورد و اگر بخواهد اسلام ـ كه حقِّ مطلق است ـ در كشور پياده بشود بايد صبر كند.
کد خبر: ۹۰۷۲۲۳۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شهرستان الیگودرز در جمع پاسداران اظهار داشت: یکی از عوامل نجات در دنیا و آخرت ایمان به خدا انجام عمل صالح است.

وی گفت: بر هر فرد مسلمان لازم است که بخاطرکسب آگاهی از معانی سعادت‌بخش قرآن در آن تدبر کند و همین آگاهی و تدبر باعث ایجاد انگیزه و پایبند بودن به انجام عمل صالح می‌شود.

 مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شهرستان الیگودرز با اشاره به سوره والعصر عنوان کرد: در سوره والعصر دو مصداق از مصاديق عمل صالح ذکر گرديده است که عبارت‌اند از: «دعوت به‌حق» و «دعوت به صبر».

وی عنوان کرد: تواصوا از ماده تواصى به معنى آن است كه بعضی ديگر راهکارهای شایسته سفارش كنند و حق به معنى واقعيت يا مطابقت با واقعيت است. دوازده معنى و مورد استعمال براى اين كلمه در قرآن ذکرشده است، مانند خدا، قرآن، اسلام، توحيد، عدل، صدق، آشكار بودن، واجب بودن و مانند اين‌ها، ولى همه‌ی آن‌ها به ريشه‏اى كه در بالا گفتيم بازمی‌گردد.

لرستانی گفت: به‌هرحال جمله «تَواصَوْا بِالْحَقِ» معنى بسيار وسيعى دارد كه هم امربه‌معروف و نهى از منكر و هم تعليم و ارشاد جاهل و تنبيه غافل و تشويق و تبليغ ايمان و عمل صالح را شامل مى‏شود.

وی عنوان کرد: بعد از مسئله شناخت و آگاهى، هر كس در مسير عمل در هر گام با موانعى روبرو است اگر استقامت و صبر نداشته باشد هرگز نمى‏تواند احقاق حق كند، و عمل صالحى انجام دهد يا ايمان خود را حفظ كند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شهرستان الیگودرز گفت: احقاق حق و اجراى حق و اداى حق در جامعه جز با يك حركت و تصميم‏گيرى عمومى و استقامت و ايستادگى در برابر موانع ممكن نيست.

وی عنوان کرد: صبر در اینجا نيز معنى وسيع و گسترده‏اى دارد كه هم صبر بر اطاعت و هم صبر در برابر انگيزه‏هاى معصيت و هم صبر در برابر مصائب و حوادث ناگوار و از دست دادن نيروها و سرمايه‏ها و ثمرات را شامل مى‏شود.

وی افزود: ما علاوه بر تقویت ایمان خود بايد دست ديگران را هم بگيریم و اين‌كه خودمان خوبى كافى نيست. سفارش ديگران به‌حق، ممكن است عوارض تلخى داشته باشد كه بايد با صبر و استقامت به استقبال آن رفت.

لرستانی گفت: امام راحل (ره) می‌فرمایند: در تمام اعمال صالحه دو چيز را فرموده‏اند: يكى سفارش به صبر و يكى سفارش به‌حق. امروز ما هم محتاجيم به اين‌كه هرکدام، دوستان خودمان را دعوت به‌حق و دعوت به اسلام كه در رأس حقوق است، و دعوت به آرامش در چنین موقعیتی كه گرفتارى هست بكنيم.

وی عنوان کرد: اگر انسان بخواهد حق را به دست بياورد، اگر انسان بخواهد يك حكومت حقى در كشورش باشد، و اگر بخواهد اسلام ـ كه حقِّ مطلق است ـ در كشور پياده بشود بايد صبر كند. آن طورى كه اولياى خدا ـ سلام‌الله عليهم ـ در همه مراحل، در همه مصيبت‌ها، در همه مشكلات صبر مى‏كردند.

وی گفت: تنها راه رهایی از خسران و جلوگیری از به هدر رفتن سرمایه انسانی، این است که انسان به برنامه‌ای که خدا برای کمال و سعادت وی در نظر گرفته، عمل نماید و خود را به چهار ویژگی مهم یعنی: ایمان واقعی به خدا و دین -انجام اعمال صالح و شایسته- توصیه به‌حق و توصیه به صبر آراسته نماید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات