معاون امور اقتصادی استاندار لرستان

پدافند غیرعامل حمل قیر پیش‌بینی شود

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: گاهی در اوج کار و در نقطه مفید با مشکلاتی از قبیل عدم حمل قیر روبه‌رو هستیم، بنابراین انتظار می‌رود شرکت‌های تولیدکننده این محصولات تدابیری در خصوص پدافند غیرعامل حمل قیر پیش‌بینی کنند.
کد خبر: ۹۰۷۲۲۴۰
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، گودرز امیری امروز در همایش قیر و آسفالت که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با بیان اینکه  بحث حق قیر و انحصاری آن ایرادی بوده که همواره بر متولیان امر وارد است. خاطرنشان کرد: گاهی در اوج کار و در نقطه مفید با مشکلاتی از قبیل عدم حمل قیر روبه‌رو هستیم، بنابراین انتظار می‌رود شرکت‌های تولیدکننده این محصولات تدابیری در خصوص پدافند غیرعامل حمل قیر پیش‌بینی کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان با بیان اینکه طی سالیان اخیر تغییر و تحولات بسیاری در حوزه تولید قیر صورت گرفته است، افزود: علی‌رغم اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا بحث استفاده از بتن پیشرفت زیادی داشته تا جایی که شاید در آینده نزدیک جایگزین قیر و آسفالت شود اما تا رسیدن کشور ایران به این مرحله فاصله زیادی وجود دارد.

امیری ادامه داد: همچنان که در کشورهای پیشرفته بتن‌های مسلح و غیرمسلح به کار گرفته می‌شود، در ایران نیز این موضوع به‌ویژه در زیرساخت جاده‌ها شروع شده است.

وی استفاده از تکنولوژی‌های روز را در کاهش هزینه و افزایش عمر مفید جاده‌ها بسیار موثر خواند و گفت: در حال حاضر آسفالت نانو با کمترین ضخامت و بیشترین دوام و پایداری در دنیا طراحی و استفاده م‌ شود.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان ضمن تاکید بر تغییر نوع فرآوری محصولات نفتی همچون قیر اظهار داشت:  متناسب با نوع تولید، تحولات در مصرف نیز بایستی ایجاد شود.

امیری بیان داشت: متاسفانه گاهی نوع قیر استفاده شده در در بحث روسازی دوام لازم را ندارد و این موضوع شاید به نوع استفاده نامطلوب از محصول برگردد.

وی یادآور شد: در خیلی از موارد شاهد فعالیت کارخانه‌های فرسوده با تکنولوژی‌های قدیمی که نه دمای  استانداردی و نه دانه‌بندی مناسبی داشته هستیم، بنابراین پیشنهاد می‌شود برای آسفالت هر جاده‌ای متناسب با آن فضا مطالعات خاص انجام شود

انتهای پیام/

ارسال نظرات