معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

توزیع سه هزار سربند به نیابت از شهدا در بین زائران اربعین

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از توزیع سه هزار سربند منقوش به اذکار مقدس یا حسین(ع) و یا ابوالفضل(ع) و نام 3 هزار شهید استان به منظور قرائت زیارت نیابتی از شهدای استان در بین زائران اربعین خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۲۳۶۲
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، علی بیات ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: ایام پیاده روی اربعین حسینی(ع) ظرفیت مناسبی جهت معرفی شهدای گلگون کفن استان زنجان و ترویج سیره و روش آنان است.

وی با اشاره به اینکه توزیع این تعداد سربند با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان انجام می شود، توضیح داد: بر روی هر سربند طبق آمار شهدای استان زنجان، ذکر یا حسین(ع) و یا ابوالفضل(ع) و عبارت زیارت به نیابت از شهید و نام یک شهید نقش بسته است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، اضافه کرد: توزیع سربند در راستای اجرای طرح نیابت از شهدا توسط زائران اربعین حسینی (ع) انجام می شود و زائران اربعین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به نیابت از این عزیزان عتبات عالیات را زیارت خواهند کرد.

وی یادآور شد: سربندهای منقش به نام شهدای استان زنجان در موکب مرکزی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان واقع در نجف اشرف، مسیر مسجد کوفه شارع الجنسیه توزیع می شود.

بیات با اشاره به اینکه علاوه بر توزیع این سربندها، پوسترهای تصاویر شهدای شاخص استان نیز در بین زائرین برخی از هیات مذهبی که عازم زیارت اربعین بودند توزیع شده است، خاطرنشان کرد: زائرین در زیارت اربعین حسینی(ع)، شهدا را که با نثار جان خود باعث بازگشایی راه عتبات شده اند، فراموش نکنند.

وی اظهار داشت: اکثر موکب های استان به صورت خودجوش با نصب تصاویر شهدا در محل استقرار موکب هایشان یاد و خاطره شهدا را گرامی می دارند.

ارسال نظرات