خدمت به سه هزار زائر اربعین در موکب سیدالشهدا خسروآباد بیجار

مسئول موکب سیدالشهدا خسروآباد در بیجار گفت: در ایام اربعین روزانه از سه تا ۴ هزار نفر زائر پذیرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۲۴۲۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، این روز‌ها مسیر عاشقی مملو از جمعیتی است که به سوی ارباب وفاداری در حرکت هستند.

در روز‌های پایانی چله غم همه ارداتمندان به سیدالشهدا و هفتاد دو تن از یاران باوفایش می‌کوشند مزد چله نشینی خود را در روز اربعین حسینی از مولایشان بگیرند.

در راهپیمایی عظیم اربعین تعداد زیادی دل در گرو جاده عشق می‌نهند و مسیر دلدادگی را با پای پیاده از مسیر نجف تا کربلا طی می‌کنند و برخی هم با حضور در موکب‌های برپا شده در ایران و داخل کشور عراق به زوار امام حسین (ع) خدمت می‌کنند.


نگاه امروز ما به موکب دارانی است که غنی و فقیر نمی‌شناسد، به افرادی است که هر چه در بساط دارند برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) بر سر راه می‌آورند.

قصه موکب داران، قصه عاشقانی است که هر چند فیض حضور در مسیر جاده دلدادگی را نداشته اند، اما خودشان را صرف خدمت به زائران آن حضرت کرده اند و روز و شب نمی‌شناسند.

موکب داران راهزانان خستگی زائرانی هستند که مسیر عشق و دلدادگی را طی کرده اند و با کوله باری از دلتنگی عازم منازل خودشان هستند.


در سر راه زائران در هر شهر و روستای موکبی برپاست، موکب داران در مسیر زائران سفره ضیافت بدون تجملات گسترانیده اند و همه از کوچک و بزرگ، غنی و فقیر از این سفره‌های با برکت ارتزاق می‌کنند.

موکب سیدالشهدا روستای خسروآباد یکی از موکب‌های است که روزانه پذیرای تعدادی زیادی از زائران پیاده روی اربعین است.


عباس ثقفی، معلم آموزش و پرورش بیجار که متولی امامزاده حمزه عرب نگین زیارتی بیجار است یکی از خادمین زائراین اربعین حسینی در موکب سیدالشهدا خسروآباد است، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از دو سال قبل به صورت افتخاری در این موکب بعنوان آشپز مشغول خدمت به زائران امام حسین (ع) هستم.


این خادم اربعین در موکب سیدالشهدا خسروآباد ضمن اشاره به اینکه خدمت به زوار امام حسین (ع) توفیق می‌خواهد، بیان داشت: معتقدم این همایش پیاده رویی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است و ما باید بسیار هوشیار باشیم.

علیخانی مسئول موکب سیدالشهدا خسروآباد هم اظهار داشت: موکب سیدالشهدا خسروآباد از محل موقوفات الله یارخان گروسی برپا شده و سومین سال است که پذیرای زوار امام حسین (ع) هستیم.


وی گفت: موکب سیدالشهدا خسروآباد در محور بیجار به قروه و در ۷۰۲ کیلومتری کربلای معلی قرار گرفته است.

مسئول موکب سیدالشهدا خسروآباد با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰ خادم به صورت شبانه روز در این موکب فعالیت دارند، اظهار داشت: به همت خادمین موکب روزانه ۳ الی ۴ هزار نفر در این موکب پذیرایی می‌شوند.

علیخانی با اشاره به اینکه اسکان زائران یکی دیگر از فعالیت‌های موکب است، اعلام کرد: هر شب ۲۵۰ نفر زائر در این موکب اسکان داده می‌شود.

به گفته وی: برنامه‌های فرهنگی، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و پخش بسته‌های فرهنگی از دیگر اقدامات موکی سیدالشهدا خسروآباد است.

میثم یکی دیگر از جوانان خادم در موکب سیدالشهدا در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ۵ سال افتخار خادمی در موکب استان کردستان در شهر کربلای معلی را داشتم، اما امسال خدمت به زوار امام حسین (ع) در شهر خودم نصیبم شده و یک هفته است به طور شبانه روز در موکب مشغول فعالیت هستم.

وی ادامه داد: حرکت عظیم اربعین به یک پدیده بزرگ در بین تمام مسلمانان جهان تبدیل شده و اتحاد مسلمانان بزرگترین پیام این همایش بزرگ حسینی است.

موکب سیدالشهدا خسروآباد از اول آبان فعالیت خود را شروع کرده و تا یک روز بعد از اربعین ادامه دارد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات