معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان

استفاده ۵ دستگاه از مرکز آپا لرستان؛ آمار پایینی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: : تاکنون پنج دستگاه اجرایی استان از خدمات مرکز «آپا» استفاده کرده‌اند که با توجه به تعداد کل مجموعه‌ها، این آمار بسیار پایینی است،
کد خبر: ۹۰۷۳۰۳۳
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور   امروز در جلسه پدافند غیر عامل لرستان اظهار کرد: با وجود جوان بودن سازمان پدافند غیر عامل اما این موضوع از گذشته مورد توجه بشر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نام‌گذاری یک هفته با عنوان پدافند غیر عامل نشان از جلب توجه بیشتر افراد نسبت به این موضوع دارد، با وجود اینکه در طول سال برنامه‌های مختلفی مرتبط با این حوزه صورت می‌گیرد اما در این هفته برنامه‌ها متمرکز‌تر از قبل برگزار می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان پدافند سایبری را یکی از بخش‌های مهم پدافند غیر عامل خواند و افزود: امروزه بسیاری از نیازهای شخصی و کاری ما وابسته به فضای سایبری بوده، به نحوی که این فضا به جزء لاینفکی از زندگی افراد تبدیل شده است.

خجسته‌پور بیان داشت: در مقابل رشد روزافزون نرم افزارهای سایبری، بد افزارهایی نیز ورود پیدا کرده که این پیشرفت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بنابراین می‌بایست راه‌های مقابله، مبارزه و جایگزین شناسایی و آن‌ها را برای زمان مواجه با مخاطرات آماده کنیم.

وی الکترونیکی شدن دولت و هوشمندسازی زیرساخت‌ها را از جمله ضروریات دستگاه‌های اجرایی برشمرد و گفت: انتظار می‌رود مدیران نیز با دریافت آموزش‌های لازم از کارشناسان مربوطه تسلط کافی را بر موضوع پدافند غیر عامل کسب کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان ایجاد بخش‌های سایبری را امری ناممکن برای دستگاه‌های اجرایی عنوان و تصریح کرد: به همین منظور مراکز فضای سایبری در سطح کشور ایجاد شده که با واگذاری بخشی از کارهای نظارتی به این مراکز می‌توانیم مسائل مربوط به این حوزه را رصد نماییم.

خجسته‌پور ادامه داد: تاکنون پنج دستگاه اجرایی استان از خدمات مرکز «آپا» استفاده کرده‌اند که با توجه به تعداد کل مجموعه‌ها، این آمار بسیار پایینی است، بنابراین انتظار می‌رود مدیران با مراجعه به این مراکز و آشنایی با خدمات در خصوص تست نفوذ و فضای سایبر آگاهی یابند.

انتهای پیام

ارسال نظرات