خبرهای داغ:

برگزاری رزمایش سراسری قطع برق در برق تبریز

به مناسبت هفته پدافند غیر عامل، رزمایش سراسری قطع برق، به منظور بررسی و ارزیابی آماده به کار بودن مولد های اضطراری سازمان ها، ادارات، و ارگان ها، توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۳۰۴۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اعلام مطالب فوق افزود: هدف از برگزاری این مانور حفظ آمادگی مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری در شرایط اضطراری  قطع برق می باشد.

عادل کاظمی با اشاره به اینکه این مانور به صورت سراسری در بین کلیه شرکت های صنعت  برق در هفته پدافند غیر عامل اجرا می شود اظهار داشت: بر اساس دستور العمل ها و ضوابط وزارت نیرو دستگاه های خدمات رسان در کلانشهر تبریز شناسایی و بر اساس اعلام شرکت توانیر، برق این مراکز به صورت همزمان قطع و وضعیت آمادگی مولد ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری بسیج با دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر، کلیه نیرو های بسیجی این شرکت در این مانور نسبت به انجام ارزیابی مولد ها اقدام کردند.

کاظمی اضافه کرد: عملکرد سازمان‌ها بر اساس سرعت به مدارآوردن مولدهای اضطراری و بر اساس چک لیست‌های استاندارد، در کمیته های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ارزیابی و تحلیل شده که گزارش آن به واحد ها و مسئولین مربوطه گزارش خواهد شد.

 مدیرکل دفتر پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان شرقی که به عنوان ارزیاب در این رزمایش حضور داشتند اظهار داشت: در این رزمایش برق مناطق حساس و حیاتی قطع شد تا آمادگی مولد اضطراری مناطق حساس مورد ارزیابی قرار گیرد.

علیرضا کریمی ادامه داد: امیدوارم رزمایش های این چنینی فقط موکول به هفته پدافند غیرعامل نباشد و در طول ایام سال چنین رزمایش‌هایی برگزار شود تا در مواقع اضطراری خدمت رسانی به شکل مناسب به مردم عزیزمان ارائه گردد.

حبیب الله نهال پروری، قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز ضمن همکاری سازمانها، ادارات و ارگان ها در همراهی برگزاری این مانور ضمن ابراز رضایت، خاطر نشان شد: برگزاری رزمایش فوق باعث افزایش قابلیت اطمینان در شرایط اضطراری خواهد گردید.

فرمانده بسیج صنعت برق آذربایجان نیز گفت: بسیج توانیر با همکاری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، حدود 170  نفر از کارکنان بسیجی را به صورت مجازی و به مدت 16 ساعت به دوره آموزشی پدافند غیر عامل معرفی و آموزش های لازم به آنان ارائه شده است.

رحیم ذاکری راد ادامه داد: ایجاد بانک های اطلاعاتی تخصصی رصد و پایش تهدیدات دشمن، ارزیابی و ... از اقدامات بسیج صنعت برق آذربایجان است.

سعید رسالی احدی، معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و فرمانده عملیاتی رزمایش، با ابراز رضایت از نحوه برگزاری رزمایش و میزان آمادگی اکیپ های عملیاتی در نحوه ی قطع، ارزیابی مولد ها و وصل برق را مناسب ارزیابی نمودند و اعلام کردند که نتیجه ارزیابی مراکز در اسرع وقت گزارش خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها