معاون اجتماعی دادگستری استان یزد:

مهم‌ترین عامل اختلاف زوجین، عدم آموزش‌ مهارت‌های زندگی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد مهم‌ترین عامل اختلاف زوجین را عدم ارائه‌ آموزش‌های کاربردی و مهارت‌های زندگی دانست.
کد خبر: ۹۰۷۴۷۵۷
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده در بازدید از مرکز آموزش پیش از ازدواج یزد با اشاره به‌ضرورت تقویت حس اعتمادبه‌نفس و خودآگاهی در بین جوانان، گفت: تمام تلاش ما این است که زوجین در ابتدای زندگی تعارضات خود را به‌خوبی حل کنند؛ چراکه متأسفانه این آمار طلاق زیبنده کشور ما نیست.

وی بابیان اینکه پنج مرکز در استان یزد تحت عنوان آموزش پیش از ازدواج وجود دارد، افزود: هدف ما در این بازدید‌ها این است که آیا محتوای ارائه‌شده در این مراکز بازده لازم را برای شرکت‌کنندگان دارد و اگر نقصی در دوره‌های آموزشی، اعم از محتوایی و اجرایی وجود دارد، مورد شناسایی قرار گیرد و در جهت رفع آن‌ها برآییم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته طرح پژوهشی از علل گرایش به طلاق در زوجین صورت پذیرفت که نتایج آن پس از بررسی بیش از هزار پرونده ارجاع داده‌شده به مراکز مشاوره نشان داد که عدم ارائه آموزش‌های کاربردی برای شروع زندگی مشترک یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد مشکل و اختلاف در زندگی زوجین بوده و جای خالی این دوره‌های آموزشی در کشور و استان احساس می‌شد.

رحیمی‌زاده بابیان اینکه در سال جاری درصددیم تا این آموزش‌ها را برای افراد مجرد در دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و ... آغاز کنیم، تصریح کرد: البته چنانچه آموزش‌ها با رعایت موازین در سطح مدارس نیز به‌صورت غیرمستقیم برای تقویت روحیه اعتمادبه‌نفس و خودآگاهی گسترش یابد بسیار سودمند خواهد بود؛ همچنین ما درصددیم تا در این کارگاه‌ها از مدرسین توانمند، مسلط به محتوای آموزشی و دارای قدرت بیان مطلوب استفاده کنیم تا این دوره‌ها باکیفیت مناسب برگزار شود.

این مقام مسئول در پایان بابیان اینکه بیشتر مشکلات زوجین در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد تأکید کرد: زوجین با مدیریت مشکلات در پنج سال اول زندگی مشترک می‌توانند بر این مشکلات غلبه کنند و اساساً مشکلات از جایی آغازشده که اقدامات پیشگیرانه در این حوزه به‌درستی انجام‌نشده و برنامه‌ریزی مناسبی در این راستا صورت نگرفته است.
ارسال نظرات