کارشناس مسائل اقتصادی:

راه برون‌رفت از مشکلات تقویت اقتصاد مقاومتی‌ است نه مذاکره

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: برای حل مشکلات اقتصادی باید راهکارهای اقتصادی پیدا کرد نه راهکارهای سیاسی و راه برون‌رفت از مشکلات مذاکره نیست بلکه اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۹۰۷۵۰۱۷
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سجاد شهرانی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: نزدیک به یک دهه است که رهبر انقلاب اسلامی از جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی پرده برداشته و راهبرد اساسی مقابله با آن را تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی معرفی نموده‌اند.

وی افزود: طی این سال‌ها هر چه پیش‌تر آمدیم با وضوح هرچه‌تمام‌تر متوجه شدیم دشمنان نظام اسلامی سعی دارند با استفاده از حربه تحریم اقتصادی، مردم و مسئولان را از پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی بازدارند.

شهرانی بیان داشت: در چنین شرایطی عده‌ای از نیروهای مؤثر داخلی نیز با ارائه تحلیل‌هایی غیرواقعی از شرایط کشور و امید بستن به ظرفیت‌های بیرون از مرزها، دائماً آدرس‌های اشتباه داده‌ و مشکلات اقتصادی کشور را تشدید  کردند.

وی اظهار داشت: امروز بر همگان روشن‌شده که دلخوش‌ کردن به وعده‌های کشورهای غربی، که خود زمینه‌ساز جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه ما بوده‌اند، نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند؛ بلکه باعث معطل گذاشتن سرمایه‌ها و ظرفیت‌های داخلی می‌شود.

این کارشناسی مسائل اقتصادی گفت: تجربه نشان داده هرگاه مسئولین با توکل بر خداوند متعال و روحیه‌ای جهادی، از ظرفیت‌های فراوان داخلی برای حل مشکلات استفاده کرده‌اند، به موفقیت‌های چشمگیری دست‌یافته‌اند.

وی افزود: موفقیت‌های کشور در هشت سال دفاع مقدس و پیشرفت‌های اخیر کشور در زمینه‌هایی چون صنایع هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادین، صنایع دفاعی و موشکی نمونه‌هایی از این قبیل است. در مقابل، هرگاه نسخه‌های وارداتی غربی در کشور اجراشده، مشکلات اقتصادی تشدید شده و آسیب‌های جدی به اقتصاد و معیشت مردم وارد گردیده است.

شهرانی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره داشت و بیان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند برای حل مشکلات اقتصادی باید راهکارهای اقتصادی پیدا کرد نه راهکارهای سیاسی و راه برون‌رفت از مشکلات مذاکره نیست بلکه اقتصاد مقاومتی است.
 
وی در پایان گفت: توجه و اتکا به توان، ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی، تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه‌بر نیروی درونی کشور از مطالبات و درخواست‌های جدی رهبر انقلاب است که باید در راستای تحقق منویات ایشان تمام اهتمام و جدیت به کار گرفته شود.

منبع: دانا
ارسال نظرات