مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سیریک:

امام رضا(ع) اسوه رافت ومهربانی

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سیریک، گفت:امام رضا(ع) اسوه رافت ومهربانی است.
کد خبر: ۹۰۷۵۲۷۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مراسم شهادت حضرت امام رضا(ع)در حوزه مقاومت بسیج حضرت ام کلثوم(س)پالور با حضوربسیجیان خواهر برگزار شد.

در این مراسم حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمدسهرابی مسئول نمایندگی ولی فقیه، ضمن تسلیت رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص)، شهادت جانسوزسبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی(ع)وشهادت امام رافت ومهربانی حضرت امام رضا(ع)ثامن الحجج به مطالبی پیرامون زندگینامه امام هشتم اشاره کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سیریک، گفت:حضرت امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان روز یازدهم ذیقعده سال 148 هـجری قمری در مدینه بدنیاآمد و دوران امامت آن حضرت 20 سال بود که با سه تن از حکمرانان مستبدّ عباسی، یعنی هارون (ده سال)، امین (پنج سال) و مأمون (پنج) سال معاصر بود، همچنین آن امام در آخر ماه صفر سال 203 هـجری قمری در سن 55 سالگی توسط مأمون مسموم شد و در سناباد نوقان که امروزه یکی از محلات مشهد مقدس محسوب می شود به شهادت رسید و در محل مرقد فعلی به خاک سپرده شد.

محمدسهرابی، عنوان کرد: آن بزرگوار همانند دیگر امامان معصوم(ع) دارنده تمام کمالات و فضائل اخلاق انسانی در مرتبه اعلی بود و آن چنان در قلّه شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشت که نه تنها دوستان و پیروانش آن حضرت را ستایش می کردند، بلکه دشمنان کینه توز و سرسخت به ستایش آن امام همام پرداخته اند.

وی، با نقل قولی از ابراهیم بن عباس در خصوص فضایل اخلاقی حضرت امام رضا(ع) که گفته بود:هرگز ندیدم که امام رضا (ع) به کسی یک کلمه جفا کند و ندیدم که سخن شخصی را قطع کند و ندیدم که نیازمندی را از درگاه خویش رد کند. او هرگز در حضور افراد تکیه نمی داد و هرگز او را ندیدم که با صدای بلند خنده کند، بلکه خنده اش تبسم و لبخند بود. وقتی که خلوت می کرد و کنار سفره می نشست، همه خدمت کاران و غلامان را کنار سفره می نشاند، تصریح کرد، تمامی ائمه ما از چنین روحیه وفضایل اخلاقی برخوردارهستند و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اسوه رافت ومهربانی و از این جهت آن حضرت را امام رئوف می نامند.

وی، در ادامه افزود:خود امام رضا (ع) در مورد دانش بی کران حضرتش و برتری بر اندیشمندان و متفکّرین علوم مختلف می فرماید: زمانی من در مسجدالنبی می نشستم و در آن موقع دانشمندان زیادی در مدینه بودند، هرگاه یکی از آن ها در پاسخ پرسشی عاجز می گشت و دیگران هم نمی توانستند از عهده جواب برآیند، همگی به من اشاره می کردند و مسائل مشکل را مطرح می کردند و من پاسخ همه آن ها را می دادم و نیز مرحوم شیخ صدوق می گوید: مأمون در هر جا که احتمال می داد دانشمندی باشد و توانایی مناظره و مباحثه با امام رضا(ع) را داشته باشد به مجلس خویش دعوت می کرد و او را با امام هشتم(ع) وارد بحث می نمود.

وی، در پایان اظهار کرد: امیدواریم که از فضایل اخلاقی همه ائمه بزرگوار در زندگی خود بهره برده و سیره ی این بزرگواران را همیشه سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم.

 

ارسال نظرات