خبرهای داغ:
در هفت ماهه سال جاری؛

مددجویان کمیته امداد دو هزار و 428 تخته فرش بافتند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد در هفت ماهه سال جاری دو هزار و 428 تخته فرش به مساحت 10 هزار و 105 مترمربع بافتند.
کد خبر: ۹۰۷۶۷۵۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، یونس فاتح، افزود: فرش های بافته‌شده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در هفت ماهه امسال به مبلغ 10 میلیارد و 418 میلیون تومان به فروش رسیده است.

وی با بیان اینکه از مجموع فرش بافته شده توسط مددجویان، دو هزار و 13 تخته قالی، 55 ورنی و گلیم و 360 عدد تابلو فرش بوده است، ادامه داد: قالی‌های بافته‌شده توسط مددجویان به‌صورت تضمینی از آنها خریداری می‌شود و مبلغ آن پس از فروش به‌طور کامل در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و برخی از تولیدات نیز توسط خود قالیبافان به فروش می‌رسد.

فاتح با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال 503 طرح اشتغال در زمینه بافت قالی و تابلو فرش اجرا شده است، گفت: اکنون هفت هزار و 136 طرح اشتغال در زمینه فرش تحت نظارت این نهاد در حال اجرا و  بیش از 11 هزار مورد نیز بازدید انجام شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با تاکید به اینکه برای ارتقای مهارت‌های مددجویان قالی‌باف آموزش‌های پایدارسازی و توسعه برگزارشده است،گفت: همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اتحادیه قالی‌بافان استان کارت مهارت دریافت کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه در هفت ماهه امسال 503 مددجو وام اشتغال در زمینه فرش دریافت کرده اند، عنوان کرد: از مجموع وام های اعطا شده به مددجویان 290 مورد از منابع بانکی و 213 مورد از طریق صندوق امداد ولایت بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها