سفرنامه کربلا(6)

تجلیل تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) از خبرنگار بسیج

خبرگزاری بسیج: تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) با استماع خاطرات خبرنگار بسیج، گفت: امام حسین(ع) مزد همه زائران و دوستداران خاندان پیامبر را لحاظ می کند. کرامات اهل بیت بسیار شنیدنی است و باید در جایی مکتوب شود.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۹۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

  در دیدار تیم پزشکی بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) با حضرت آیت الله العظمی صافی، تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) دکتر ولید دنده بر، رئیس بیمارستان و مدیر این گروه اعزامی، برای ارائه خدمات رایگان پزشکی به زائران اربعین، به تشریح خاطرات علی اشرف خانلری، خبرنگار و مستند ساز پیاده روی اربعین و تیم پزشکی بیمارستان حضرت صدیقه زهرا(ع) پرداخت و گفت: سال 93 علی اشرف خانلری برای حضور در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا می شود؛ او با وجود مشکلات مالی و اندک پولی که از حقوقش مانده بود، تصمیم به این سفر معنوی گرفته بود. او بجز کرایه اتوبوس، هزینه تهیه گذرنامه و سایر موارد، مبلغ 150 هزار تومان برای اخذ ویزا کم داشت که آن را قرض گرفته بود؛ وقتی که به مرز مهران رسید در خبرها شنید که به دلیل استقبال مردم و برای نمایش همبستگی مسلمانان در حماسه بزرگ اربعین، هزینه پرداخت ویزا حذف شده و همه زائران فقط با ارائه کارت ملی می توانند به عراق سفر کنند.

دکتر دنده بر، ادامه داد: در شرایطی که آقای خانلری برای حضور در این سفر پول ویزایش را قرض گرفته بود، با سادگی و خیلی خودمانی با امام حسین(ع) صحبت و درد دل می کند و می گوید: آقا شما که می دانید من برای آمدن به این سفر قرض کرده ام چرا زودتر از این به دل مسئولان نیانداختید که ویزا را حذف و سفر به کربلا را رایگان اعلام کنند!

این زائر امام حسین(ع) پس از زیارت، وقتی که به شهر خودش باز می گردد، متوجه   فراخوان موسسه ای برای ارسال عکس های راهپیمایی اربعین در کربلا می شود، او هم تعدادی از عکس های خود را به دبیرخانه سوگواره عکس های عاشورایی ارسال می کند؛ بعد از دو- سه هفته، از طرف روابط عمومی این موسسه با او تماس می گیرند و اعلام می کنند که آثار او برگزیده شده و برای دریافت جایزه خود در مراسم اختتامیه حضور پیدا کند. در این مراسم لوح تقدیر و کارت هدیه ای به مبلغ 150 هزار تومان به آقای خانلری تقدیم می شود و او با کمال تعجب می بیند که اباعبدالله(ع) هزینه ویزای او را تمام و کمال به این شکل به او بازگردانده است.

دکتر دنده بر همچنین از مفقود شدن انگشتر طلای یکی از پزشکان تیم در مرز مهران خبر داد و گفت: ما وقتی به کربلا رسیدیم پس از سه روز به سامرا رفتیم و این خانم در حالی که ماجرای گم شدن انگشتری اش را برای همکارش تعریف می کرد، یک خانم که در مجاورت آنها صحبت های او را شنیده بود اعلام می کند من یک حلقه طلا پیدا کرده ام و پس از اعلام علامت ها و نشانی، انگشتری او بعد از سه روز به دستش می رسد.

آیت الله صافی نیز پس از شنیدن این مطالب، تبسمی کرد و اظهار داشت: اینها نشانگر این است که امام حسین(ع) مزد همه زائران و دوستداران خاندان پیامبر(ص) را لحاظ می کند. ایشان افزودند: کرامات اهل بیت (ع) بسیار جالب و شنیدنی است که باید در جایی مکتوب شود و نویسندگان و خبرنگاران باید این خاطرات شیرین را برای دیگران روایت  کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار