فراخوان مسابقات کشوری نوآوری های صنعتی

مسابقات نوآوری های صنعتی به صورت کشوری از سوی سازمان بسیج مهندسین صنعتی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۳۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار پژمان مختاری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مسابقات نوآوری های صنعتی به صورت کشوری از سوی سازمان بسیج مهندسین صنعتی با همکاری  وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزرات نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: محورهای این مسابقه در بخش سازمان انرژی اتمی عبارت است از ؛ تولید بتن سرپانتیت(کاربرد در حفاظ بیولوژیکی) و طراحی و ساخت سیستم(Fuel pond diagnostic system) FPDS.

وی، ادامه داد: محور مسابقه در بخش وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به شرح ذیل می باشد:

  1. راهکارهای عملیاتی کاهش وابستگی مصرف آب در صنعت فولاد کشور
  2. طرح بومی سازی تکنولوژی استحصال آلومینیوم از ماده صنعتی آنالیسم
  3. طرح بومی سازی تکنولوژی فرآوری سلستین یا سولفات استرانسیوم

این مقام مسئول، محور مسابقات نوآوری های صنعتی در بخش وزارت نیرو را؛ سنسورهای اندازه گیری پارامترهای کمی و کیفی آب و پساب (طراحی و ساخت) و همچنین مدل بومی امنیت شبکه برای سیستم scada در شبکه برق(ارائه چهارچوب) عنوان کرد.

مختاری گفت: در بخش وزارت نفت نیز؛ روش تبدیل لجن های نفتی و مشتقات سنگین نفت به انواع سوخت(به خصوص بنزین)، پکیج های بازیافت بخارات بنزین جهت انبارهای نفت(طراحی و ساخت) و کاتالیست RFCC/FCC پالایشگاه ها(طراحی و ساخت) را از محورهای مسابقه عنوان کرد.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام اظهار کرد: محورهای مسابقه در بخش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز عبارتند از:

  1. سیستم ریموت کنترل صنعتی با استفاده از ماژول گیرنده GSM SIM900(طراحی و ساخت)
  2. آنتن میکرو سایت با پهنای باند 900 و 1800- 2600 با چند کانال خروجی(طراحی و ساخت)
  3. طراحی نرم افزار اینونتوری شبکه: از OSS هر وندور، اطلاعات Hardware کل شبکه را به صورت Live ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: به طرح های برگزیده این مسابقات جوایز نقدی و خدمات کسر از خدمت سربازی اهداء می شود.

شایان ذکر است: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی بسیج مهندسین به آدرس؛ basijmohandesin.ir مراجعه یا با دبیرخانه به آدرس پست الکترونیکی Saramadan.sanat@shmail.ir و شماره های تلفن 09039297126، 35947012- 35946705-021 تماس حاصل فرمایند.

گفتنی است: آخرین مهلت ارسال آثار اول خرداد سال 1398 می باشد.

ارسال نظرات