رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی:

شرایط و ضوابط تعطیلی اضطراری مدارس اعلام شد

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی از ابلاغ بخشنامه تعطیلی اضطراری مدارس استان مرکزی به مناطق تابعه این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۴۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛وبه نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، «عبدالمجید یوسفی نکو» با اعلام این خبر افزود: با عنایت به فراررسیدن فصل سرما و به منظور صیانت از حقوق شهروندی و رعایت حال دانش آموزان، خانواده­ها و همکاران محترم و پیشگیری از حوادث ناشی از برودت هوا، بارش برف، لغزندگی معابر و جاده ها، بخشنامه شرایط و ضوابط تعطیلی اضطراری مدارس استان مرکزی در فصل سرما به مناظق پانزدهگانه آموزشی این استان ابلاغ شد.

وی گفت: بنا براین دستور العمل، پس از اطمینان از تصمیم قطعی برای تعطیلی اضطراری از طرف اداره کل؛ ادارات تابعه با استفاده از ظرفیت های ارتباطی معتبر و معرفی شده (پورتال مناطق، کانال های اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی، سامانه پیام کوتاه، تلفن و ....) جهت اطلاع رسانی به موقع تعطیلات اضطراری به همکاران واحدهای آموزشی، والدین و دانش آموزان اقدام لازم صورت می پذیرید.

یوسفی اظهار داشت: اعلام تعطیلی اضطراری با رعایت ضوابط زیر در مناطق پانزدهگانه آموزشی استان صورت می پذیرد:

  1.  چنانچه در یکی از روزهای برگزاری امتحانات داخلی به دلیل شرایط نامساعد جوی مدارس تعطیل گردد امتحانات داخلی با نظر مدیر واحد آموزشی به زمان دیگری موکول می گردد.
  2. در صورت تعطیلی اضطراری، برگزاری امتحانات نهایی مطابق برنامه اعلام شده به قوت خود باقی است. لذا  ضرورت دارد این موضوع به نحو  مناسب  به اطلاع دانش آموزان و اولیا رسانده  شود.
  3.  در صورت تعطیلی اضطراری هر یک از دوره های آموزشی در هر شهرستان کلیه  برنامه های فوق  برنامه، ورزش، فرهنگی و مسابقات، اردوها و بازدید مربوط به دانش آموزان آن دوره در شهرستان مورد نظر  لغو می گردد.
  4. در صورت اعلام تعطیلی اضطراری حضور کلیه عوامل اجرایی مدرسه بر اساس شرح وظایف خود (مدیر، معاون، خدمتگزار) طبق روال عادی به منظور آماده کردن فضای آموزشی از لحاظ گرمایی، یخ زدایی (آبخوری ها و سرویس های بهداشتی و....) الزامی است.
  5.  به اولیای محترم و دانش آموزان توصیه و تاکید شود ، قبل از خروج از منزل به سامانه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی به نشانی www.markazi.medu.ir  مراجعه نمایند و یا به اخبار و زیرنویس های شبکه آفتاب و اخبار و اطلاعیه های رادیویی صدای استان به دقت گوش فرا دهند.
  6.  جهت رفاه حال دانش آموزان مدارس استثنایی به اطلاع می رساند در صورت تعطیلی اضطراری دوره ابتدایی در هر شهرستان تمامی واحد های آموزشی استثنایی (ابتدایی ، متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای) آن شهرستان نیز تعطیل خواهد شد.
  7.  تصمیم گیری در خصوص تعطیلی  اضطراری ناشی از آلودگی هوا صرفاً استانی می باشد که در این خصوص با هماهنگی مراجع  ذیصلاح  تصمیم گیری خواهد شد.
  8. سامانه  پیامکی و اطلاع رسانی  این اداره  کل به شماره  30001693 کلیه اطلاعیه ها و اخبار را منتشر  می نماید. لذا به غیر از سامانه  فوق دریافت هر گونه پیام و خبر در خصوص آموزش و پرورش از شماره های دیگر، فاقد اعتبار می باشد.
  9. به اطلاع دانش آموزان و اولیاء رسانیده شود تا از تماس با پلیس 110 ، مخابرات 118 و شماره تلفن های ادارات به دلیل بروز  برخی از اختلالات جدا خودداری نمایند .
  10. با توجه به ماده 96 آیین نامه اجرایی مدارس در صورت بروز تعطیلات اضطراری با ایجاد  فرصت های مناسب به جبران کسری ساعات آموزشی اقدام شود. لذا بدین منظور برنامه جبران کسری ساعاتی که به علت بروز این گونه تعطیلات ایجاد شده است حداکثر تا نیمه اول اردیبهشت ماه سال 1398 به آموزش و پرورش منطقه منعکس و مناطق نیز گزارشی از تعداد ایام تعطیلات اضطراری و چگونگی جبران ساعت مربوط توسط مدارس، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه به این اداره کل ارسال نمایند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرور استان مرکزی در پایان یادآور شد: مهمترین روش های اطلاع رسانی تعطیلی اضطراری مدارس، به ترتیب اولویت از راه های زیر است:

  1. سامانه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی به نشانی  www.markazi.medu.ir و سامانه های مناطق تابعه
  2. اخبار شبانه شبکه آفتاب.
  3. برنامه های رادیو.
ارسال نظرات