برگزاری مسابقه آسمانی ها همزمان با کنگره شهدای استان

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان کرمان افزود : در سال جاری با توجه به برگزاری کنگره شهدای استان کرمان، مسابقه سراسری با عنوان آسمانی‌ها از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۷۷۶۸۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، محمدجواد حسین‌زاده مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۳۲ کتابخانه عمومی در سطح استان وجود دارد که آنها به شبکه سراسری کشور متصل هستند، گفت:حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه های استان بیش از ۱۳۵ هزار نفر عضو دارند، عنوان کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار جلد کتاب در استان امانت گرفتند و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مراجعه به کتابخانه‌ها داشتیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان دو متر مربع فضا و بیش از ۱۱ هزار صندلی در کتابخانه‌های استان داریم، ابراز کرد: در حوزه نشریات بیش از ۱۵۰ هزار نشریه در کتابخانه‌ها موجود است.

حسین زاده ادامه داد: هم اکنون به ازای هر ۲۰ هزار و ۹۰۰ نفر یک باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد و به ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۷ جلد کتاب در کتابخانه‌ها موجود است و از مجموع کتاب‌های کتابخانه‌های استان حدود ۲۰۰ هزار جلد کتاب ویژه کودک و نوجوان و حدود ۵۰ هزار نفر کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ کتابدار در کتابخانه‌های استان فعالیت می‌کنند و ۸۰ درصد متخصص کتابداری هستند، تصریح کرد:حدود ۵۹۰ نفر عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان هستند  که ۱۳۳ جلسه با ۵۰۰ مصوبه در استان از ابتدای امسال داشتیم.

وی در خصوص برنامه‌های مختلف فرهنگی در کتابخانه‌ها با اشاره اینکه بیش از یک‌هزار و ۲۳۷ نشست کتابخوان در استان داشتیم که بیش از ۶ هزار کتاب معرفی شده است، عنوان کرد: از دیگر اقدامات اداره کل کتابخانه های استان کرمان کرمان می توان به برگزاری بیش از ۹۲۴ مسابقه کتابخوانی، ۸۵ جلسه نقد و بررسی کتاب، برنامه فرهنگی و مذهبی و برپایی بیش از ۴ هزار نمایشگاه در سطح کتابخانه‌ها و ۴۰ مورد رونمایی کتاب اشاره کرد.

حسین زاده با اشاره به اینکه حدود ۱۶ هزار متر مربع فضای کتابخانه در استان توسط خیران ساخته شده است، ابراز کرد:در بیست و ششمین دوره هفته کتاب از ۲۳آبان ماه لغایت یک آذر ماه در استان بیش از یک‌هزار برنامه‌ پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول در خصوص دیگر برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت:بازگشایی سه باب کتابخانه عمومی، افتتاح کتابخانه شهید باهنر کرمان، ۲۹۰ نشست کتابخوان، برگزاری ۶۰ مسابقه کتابخوانی، ۶۰۱ جلسه جمع‌ خوانی کتاب، رونمایی از هشت کتاب و تجلیل از کتابداران در برنامه هفته کتاب و کتاب خوانی گنجانده شده است.

وی گفت: در سال جاری با توجه به برگزاری کنگره شهدای استان کرمان، مسابقه سراسری با عنوان آسمانی‌ها از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در استان برگزار خواهد شد.

حسین زاده در پایان با اشاره به اینکه از ابتدای سال بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه های استان واگذار شده است،خاطر نشان کرد: در پرداخت سهم نیم درصد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها متاسفانه این قانون در کشور و استان محقق نمی‌شود اما در استان داریم شهرهایی که کمک‌های خوبی کردند.

ارسال نظرات