خبرهای داغ:
مدیرکل امور کتابخانه‌های آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی جزو پنج استان ممتاز در زمینه کتابخانه‌هاست

مدیرکل امور کتابخانه‌های آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در کنار اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و فارس جزو پنج استان ممتاز در زمینه کتابخانه هاست .
کد خبر: ۹۰۷۸۵۱۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرام خدایی در جلسه فوق العاده شورای فرهنگ عمومی استان به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه مرکزی تبریز افزود: در نیمسال نخست امسال ٥٠٦ هزار جلد کتاب از کتابخانه های عمومی استان به امانت برده شده است که این رقم نسبت به ٤٣٢ هزار جلد مدت مشابه پارسال، ١٧ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: تا پیروزی انقلاب اسلامی که استان اردبیل هم جزء آذربایجان شرقی بود، ٢٧ کتابخانه عمومی در سطح استان وجود داشت که این رقم در سال جاری به ١١٤ باب افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: مجموع کتب کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی به ٢ میلیون و ٦٦٥ هزار جلد می رسد که با این حساب به هر یک از مردم استان یک جلد کتاب نیز نمی رسد؛ البته در نظر داریم در راستای افق ١٤٠٤ شمسی تعداد کتب کتابخانه های استان را به ازای یک جلد به ازای هر نفر از مردم برسانیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: البته تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی استان در سال ١٣٩٥ کمتر از ٢,٥ میلیون جلد بود.

وی گفت: در ٢ سال گذشته ١٠ باب کتابخانه عمومی را در سطح آذربایجان شرقی بازسازی و شاداب سازی کردیم و برای امسال نیز بهسازی ١٢ باب را برنامه ریزی کرده ایم.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر چندین طرح خیرساز کتابخانه در استان در دست ساخت است، از کتابخانه سه هزار مترمربعی خانواده “قره چمنی” به عنوان بزرگ ترین آنها نام برد.

خدایی افزود: آذربایجان شرقی در کنار اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و فارس جزو پنج استان ممتاز در زمینه کتابخانه هاست.

وی یادآوری کرد: در کلان شهر تبریز نیز ٢١ کتابخانه عمومی در اختیار نهاد و ٢٠ کتابخانه در اختیار شهرداری به شهروندان خدمات ارایه می دهند.

وی با اعلام آمادگی نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی برای راه اندازی کتابخانه های مشارکتی با سایر نهادها و سازمان ها اضافه کرد: در همین راستا تاکنون در هشت زندان استان کتابخانه تاسیس شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها