در نشست خبری مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی مازندران مطرح شد:

برگزاری کارگاه های توانمند سازی سرگروه های جهادی کشور در بابلسر

با آغاز هفته بسیج و با حضور دکتر شهبازی در استان مازندران، نشست تخصصی مدیران بسیج مهندسین صنعتی استان ها و کارگاه های توانمند سازی مدیران کلینیک صنعت و سرگروه های جهادی کشور در زمینه طرح جهاد روشنایی و کلینیک صنعت در بابلسر برگزار می گردد.
کد خبر: ۹۰۷۸۹۸۳
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، هادی عسکری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن مازندران از سال ۹۳ اظهار کرد: این سازمان با هدف شناسایی، سازمان‌دهی و هم‌افزایی مهندسان صنعتی، کمک به ارتقای کارآمدی نظام، بهره‌گیری از توان مهندسان و متخصصان بسیجی در بحران‌ها و پدافند غیرعامل، افزایش بهره‌وری صنعتی و ارتقای وضعیت صنعتی و همچنین ارائه خدمات علمی و مشاوره حرفه‌ای به جامعه هدف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شعبه‌ای از این سازمان در ۱۴ رده شهرستانی نیز فعالیت دارند، افزود: تاکنون ۳ هزار و ۳۸۰ مهندس در رشته‌های مرتبط با صنعت و معدن ازجمله برق، معدن، رایانه، پتروشیمی، مکانیک، الکترونیک و صنعت در سازمان جذب شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن مازندران با اشاره به راه‌اندازی کلینیک صنعتی بسیج مهندسان در مازندران به‌عنوان یک استان پیشرو، گفت: دو فعالیت مهم شامل خدمات مشاوره‌ای و تسهیل گری در این کلینیک انجام می‌شود که توانستیم باوجود نوپا بودن، برخی از مشکلات و چالش‌های واحد‌های صنعتی را رفع کنیم.

این مسؤول بیان کرد: بازدید‌های علمی از واحد‌های صنعت و معدن، پایش و عارضه‌یابی واحد‌های نیمه‌فعال و راکد و کمک به احیای این واحدها، ایجاد پایگاه معدن و کانون‌های شهرستان، برگزاری اردو‌های جهادی صنعتی و کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی ویژه مهندسان و تکنسین‌ها، راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات با هدف پایش و مشاوره به واحد‌های صنعتی ازجمله اقداماتی است که تاکنون از سوی بسیج مهندسان صنعت و معدن مازندران انجام شده است.

عسکری با بیان اینکه در سال‌جاری سرکشی و پایش ۵۵ واحد صنعتی انجام شده است، درباره مهم‌ترین مشکلات این واحد‌ها گفت: بیش از ۹۰ درصد آن‌ها مشکل مالی را عنوان می‌کنند، اما وقتی عارضه‌یابی می‌شود، به این نکته می‌رسیم که مشکل اصلی در مدیریت، بازاریابی و به‌طور کلی فرآیند فعالیت آن واحد بوده است.

وی ادامه داد: می‌توانیم بگوییم که هزار واحد صنعتی در مازندران توسط مالکانی اداره می‌شود که اهلیت ندارند، به‌عنوان نمونه شرکت برای فردی بوده که پس از او به پسرش رسیده است و مالک جدید مشاوره، بازاریابی و مهارتی برای اداره امور نداشته و به همین دلیل فعالیت شرکت راکد شده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلا مازندران در مورد اینکه برای عدم موازی‌کاری چه اقدامی صورت گرفته است، اظهار کرد: تعامل خوبی با شرکت شهرک‌های صنعتی داریم و به سراغ شرکت‌هایی می‌رویم که مورد پایش این شرکت قرار ندارند یا در لیست شرکت‌های راکد هستند و از بسته رونق تولید استان بهره‌مند نشده‌اند که عموماً نیز واحد‌های خرد و متوسط هستند.

وی، پایش واحد‌های مستقر در شهرک صنعتی بهشهر را یکی از تفاهم‌نامه‌هایی اعلام کرد که در سال‌جاری با شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران بسته شده است و اینکه تا پایان سال به انجام خواهد رسید.

عسکری خواستار همکاری بیشتر مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حوزه صنعت و معدن مازندران با سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن سپاه کربلا شد و تاکید کرد: معتقدیم که دولت به‌تن‌هایی نمی‌تواند مشکلات موجود را حل کند، لذا نیاز به امکانات لجستیکی و نیروی انسانی جدیدی است که وارد عرصه خدمت‌رسانی شوند، از این‌رو بسیج به‌عنوان یک نیروی مردمی، با بهره‌مندی از متخصصان خود برای حل مشکلات موجود ورود پیدا کرده است و نه‌تن‌ها سربار و در تقابل با دستگاه‌های دولتی نیست بلکه همراه و در کنار آن‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کلینیک صنعتی بسیج مهندسان صنعت و معدن مازندران مشاوره‌های رایگان دارد، در حد توان به دنبال چالش‌ها و حل مشکلات واحد‌های تولیدی می‌رود، با ۱۴ اداره، نهاد و مجموعه مرتبط از بانک‌ها گرفته تا شرکت شهرک‌های صنعتی تعامل ایجاد کرده است و از هر اداره نیز دو کارشناس را برای بازدید‌ها و پایش‌ها با خود همراه ساخته است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلا مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعه هدف این سازمان تمام مهندسان رشته‌های مرتبط با صنایع و معادن و واحد‌های تولیدی هستند، اظهار کرد: پایش‌ها، بازدید‌ها و نشست‌ها را در واحد‌ها و با مدیران آن‌ها انجام می‌دهیم، اما برای دیگر جامعه هدف نیز برنامه‌های مناسبی داریم.

وی بیان کرد: در همین راستا کارگاه تخصصی کلینیک صنعتی و جهاد روشنایی به میزبانی مازندران در ۳۰ آبان‌ماه جاری در مجتمع کوثر بابلسر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این کارگاه دو روزه میزبان متخصصان برق و صنایع از ۱۷ استان کشور هستیم که طراحی و نصب پنل‌های خورشیدی (که بیشتر در شهر‌های کویری است) توسط اساتیدی از وزارت نیرو آموزش داده می‌شود و در بخش صنایع نیز که اقبال استان مازندران بیش از سایر استان‌ها است، اساتیدی از شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تدریس خواهند داشت.

عسکری در پایان از صاحبان واحد‌های تولیدی که به هر نحوی نیاز به کمک‌های مشاوره‌ای و رفع مشکلات موجود را دارند خواست تا به توانمندی متخصصان و تکنسین‌های جوان و مجرب سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلا اعتماد کنند.


ارسال نظرات