گفتگو با جوان بسیجی موفق اهل شهر توپ آغاج.

کارآفرینی جوان ۲۷ ساله بسیجی با دستان خالی، ولی اراده قوی/ تحقق اقتصاد مقاومتی، همت مسئولین را می‌خواهد

حسین داودنیا جوان بسیجی اهل شهر تازه تاسیس توپ آغاج با اراده خود و راه اندازی گلخانه معنای خواستن توانستن است را برای همسالان خود معنا کرده و ثابت کرد کارکردن فقط پشت میز نشستن در یک اداره نیست.
کد خبر: ۹۰۸۰۰۲۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵
در گفتگوی خبری با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، با اینکه ۲۷ بهار بیشتر از زندگیش نگذشته، دستانش خالی بود، اما اراده قوی داشت، با توجه به اقتضای سنی به جای انتظار برای استخدام در اداره یا شرکتی با استفاده از خلاقیت و تبدیل ایده به فرصت، خود کارفرمای خود شد.

حسین داودنیا جوان بسیجی اهل شهر تازه تاسیس توپ آغاج با اراده خود و راه اندازی گلخانه معنای خواستن توانستن است را برای همسالان خود معنا کرده و ثابت کرد کارکردن فقط پشت میز نشستن در یک اداره نیست.

برای آشنایی بیشتر با این جوان بسیجی راهی شهر توپ آغاج در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر بیجار شدیم.

در بدو ورود به شهر مکانی سفید در دل خاک توجه هر رهگذری را به خود جلب میکند و این همان گلخانه‌ای است که این جوان خوش ذوق بسیجی شهر توپ آغاج در دل خاک احداث کرده است.


گفتگوی خبرنگار ما را با این جوان خوش ذوق اهل شهر توپ آغاج را در ادامه می‌خوانید.

لطفا خودتان را بیشتر برای خوانندگان معرفی کنید؟

حسین داودنیا هستم متولد سال ۱۳۷۰ ساکن شهر توپ آغاج و مدرک کارشناسی برق دارم.

آقای داودنیا چطور شد به فکر احداث گلخانه افتادید؟

با توجه وضعیت نامناسب اقتصادی و کمبود شغل دولتی، بنده و دوست عزیزم مهدی علی کریمیان چند سال بودکه به فکر اجرای یک اشتغال در قالب این سری طرح‌ها بودیم و در یک برهه زمانی به این فکر افتادم که شغلی رو ایجاد کنم که در شهر خودمان بیشتر نیاز داشته باشیم در همین راستا بود که فکر احداث گلخانه به ذهنم رسید و اقدام به احداث این گلخانه کردم و صفر تا صد این کار توسط خودمان انجام گرفته است.

چه محصولاتی در گلخانه تولید می‌کنید و میزان استقبال همشهریان خودتان چگونه است؟

از اوایل تابستان سال ۹۷ شروع به کاشت انواع سبزیجات، خیار، گوجه فرنگی، فلفل و چند محصول دیگر در گلخانه کردیم و از اول پاییز محصولات رشد خوبی داشتند و شروع به بهره برداری کردیم.

خوشبختانه فروش محصولات با استقبال خوبی روبه رو بوده و به نظر خودم دلیل این استقبال خوب مردم هم کیفیت محصول نسبت به محصولاتی که از جنوب کشور وارد میشود و می‌توانم بگوئیم غیر قابل مقایسه است، چون محصولاتی که ما در این گلخانه پرورش میدهیم به صورت طبیعی رشد نموده و هیچ ماده شیمیایی دیگری در پرورش استفاده نمیشود.

سرمایه اولیه برای احداث گلخانه چه میزان بوده است؟

برای احداث گلخانه و خرید بذر‌ها با ۲۰ میلیون تومان فعالیتم را آغاز کردم و با توجه به استقبال خوب از محصولات گلخانه برای توسعه آن باید هزینه بیشتری صرف کنم.

علاوه بر کار در گلخانه چه فعالیت‌های دیگری دارید؟

بنده علاوه بر کار در گلخانه مشغول پرورش زنبور عسل هستم که تقریبا از ۱۵ سال قبل همراه پدرم با دو کندو فعالیت خودمان را آغاز کردیم و در حال حاضر ۹۰ کندوی زنبور عسل داریم و از این کندو‌ها در حال حاضر ۲ تن عسل تولید و در بازار‌های تهران، بیجار و شهر خودمان به فروش می‌رسد.



از بازار فروش عسل هایتان برایمان بگوئید و تا کنون برای چند نفر اشتغالزایی کرده اید؟

بیشترین فروش عسل‌های تولیدی ما در بازار تهران بعدا بیجار و شهر توپ آغاج است و با فروش عسل‌ها و محصولات گلخانه‌ای برای ۴ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده ایم.



انتظارتان از مسئولان چیست؟

باور بفرمائید این جمله را اینقدر تکرار کرده ایم که ملکه ذهنمان شده و طبق معمول همیشه از مسئولان می‌خواهیم از کارآفرینان حمایت کنند و تسهبلات کم بهره برای گسترش گلخانه و بکارگیری افراد بیشتر در اختیار ما بگذارند.


سخن پایانی؟

غیر ممکن ممکن است، به شرطی که قدرت خواستن را در خودت ببینید و کلمه نخواستن و نشدن را خط بزنید.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات