وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با «بسیج»:

بسیج نقش مؤثری در ارتقا سطح فرهنگ و هنر کشورداشته است/ تأسیس کمیته مشترک میان بسیج و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیج در بخش های آسیب های اجتماعی و فعالیت های دینی و بخصوص در فعالیت های مسجد محور که به عنوان کانون های محرک زندگی دینی مردم تعریف می شوند عملکرد مؤثر و قابل تقدیری داشته است.
کد خبر: ۹۰۸۰۴۷۳
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار با رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج به عنوان یکی از نهادهایی که میراث امام خمینی(ره) بوده است، در چهار دهه عمر انقلاب اسلامی متناسب با نیازهای هر عصر فعال بوده و نقش قابل توجهی در پیشرفت و توسعه بخش های مختلف کشور داشته است.

وی ادامه داد: یکی از عرصه هایی که بسیج به نقش آفرینی در آن پرداخته است، حوزه های فرهنگی و اجتماعی است که به نظر می آید بسیج به اعتبار اینکه هم دربردارنده اقشار مختلف مردم است و هم مخاطبان متنوعی از اقشار مختلف مردم را پوشش می دهد توانسته و می تواتند تأثیر قابل توجهی را در ارتقا فرهنگ و هنر کشور داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عملکرد مطلوب بسیج در اجرای طرح های فرهنگی و هنری گفت: با اطلاعاتی که در این جلسه از عملکرد بسیج در عرصه های فرهنگی و هنری ارایه شد به نظر می آید که جشنواره های فیلم مقاومت، تئاتر مقاومت و جشنواره هنرهای تجسمی تلاش های قابل توجهی بوده که آثار چشمگیری را در برداشته است.

صالحی در ادامه اذعان کرد: بسیج در بخش های آسیب های اجتماعی و فعالیت های دینی و بخصوص در فعالیت های مسجد محور  که به عنوان کانون های محرک زندگی دینی مردم تعریف می شوند نیز عملکرد مؤثر و قابل تقدیری داشته است.

وی تصریح کرد: تجربه چهار دهه فعالیت در عرصه های مختلف، برای بسیج فرصتی فراهم کرده تا در حوزه های متنوعی از حیات اجتماعی ما از منظر فرهنگی ظهور و بروز داشته باشد و امیدواریم در دهه پنجم انقلاب اسلامی این ظهور و بروز نمایان تر و درخشان تر از گذشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان در خصوص همکاری میان این وزارتخانه و سازمان بسیج گفت: کارهای مشترکی از قبل با بسیج داشتیم و در برخی قسمت ها همکاری هایی انجام شده اما با توجه به اینکه بسیج و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه های مختلفی نقاط همکاری مشترکی بایکدیگر دارند،  به کمک هم می توانیم اثربخشی و هدفمندی در کارها را بیشتر کنیم، بر همین اساس کمیته مشترکی میان وزارتخانه و سازمان بسیج تأسیس می شود و این کمیته مشترک برنامه های همگرایی بیشتر را تعریف می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار