سردار سلامی، در همایش تجلیل از جهادگران سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران:

امروز قلب جنگ ما با دشمن عرصه اقتصاد است/ محرومیت زدایی فقط یک عمل صالح نیست بلکه یک جهاد مقدس است

خبرگزاری بسیج: همایش تجلیل از جهادگران و کارآفرینان بسیجی با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران و جمعی از بسیجیان در ستاد فرماندهی درسپاه سیدالشهدا(ع)برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۱۲۰۲
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش تجلیل از جهادگران و آغاز نهضت خدمت رسانی در هفته بسیج، گفت: 40 سال مبارزه ملت ایران با خیلی از دشمنان انقلاب و در راس آن آمریکای جنایتکار، داستان یک تاریخ شگفت انگیز و درخشش بسیج به عنوان یک حقیقت جادوانه است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا  در صدد نا امید کردن مردم و تهی کردن قلب ملت است، افزود: چگونه می توان تصور کرد که یک ملت تنها در طول 40 سال با انواع مخاطرات، تهدیدات و سناریوها روبرو شود اما هر روز بارورتر از گذشته باشد. روزگاری قلب جهاد ما دفاع مقدس بود، مدتی قلب جهاد ما مبارزه با تکفیری ها بود، روزگاری در میدان فرهنگ می جنگیدیم و امروز عرصه اقتصاد قلب جنگ ما با دشمن است.

وی افزود: امروز محرومیت زدایی فقط به تنهایی یک عمل صالح نیست بلکه فراتر از آن، یک جهاد مقدس است چون شما سفیران امید هستید.

امروز آمریکا، جنگ را به میدان اقتصاد و معیشت ملت ایران کشانده  و این بار هم همانند گذشته که در عرصه های جنگ نظامی، تهاجم فرهنگی، ترورهای مختلف شکست های بسیاری را متحمل شد، این بار نیز در جنگ اقتصادی با دژ مستحکم اراده ملت ایران مواجه شده و شکست می خورد.

 اگر تفکر بسیجی و از جان گذشتگی در هشت سال دفاع مقدس نظام را پیروز کرد، امروزه نیز در تولید و امنیت کشور تأثیر گذار است.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی تشکیل بسیج توسط امام خمینی(ره) در ابتدای امر مشخص نبود اما با گذشت زمان و بعد از هشت سال دفاع مقدس و حضور کنونی جهادگران در مناطق محروم، دلایل تشکیل بسیج تا حدودی شفاف شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ملت ایران تاریخ فشرده و سختی را پشت سر گذاشته، افزود: بسیجیان همواره در طول انقلاب در مقابل ائتلافی نیرومند و جوی عملیاتی صف آرایی کردند و راه غلبه کفار بر ملت ایران را بستند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با سیمایی شرافتمند و جایگاهی معتبر در جهان حضور دارد، افزود: اگر در دوران جنگ های پیامبر(ص)، خداوند با هزاران فرشته نصرت را نصیب رسولش کرد، در زمان کنونی نیز با رهبری هوشمندانه در عرصه جهان پیروز هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: دفاع مقدس جنگ یک جهان نیرومند و پیشرفته علیه یک ملت در محاصره اقتصادی و فشار سیاسی جهانی شکل گرفت.

وی عنوان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، جوانان از خانه ها و شهرهای خود به جبهه ها هجرت کردند و این اقدام آنها در حقیقت ظهور عاشورایی در پیکره ملت ایران بود.

سردار سلامی با بیان اینکه جنگ نابرابر با رشادت های بسیجیان به نفع ایران پیش رفت، گفت: صحنه های خطرناک از تهاجم فرهنگی به ارزش ها و جوانان تا حمله به شهرها و مناطق زندگی مردم با هدف خشکاندن باورهای مستحکم جوانان با شکست مواجه شد.

وی تصریح کرد: دشمنان قصد ایجاد تردید نسبت به انقلاب در دل جوانان را داشتند تا آنها را از ارزش های اسلامی و انقلاب جدا کنند، اما بسیج وارد عمل شد و نقش آفرینی کرد.

سردار سلامی ادامه داد: ارزش های خلق شده شکل یافت و چفیه های بسیجی همچنان بر دوش رهبری و پیروان ایشان به عنوان نماد جهاد علیه دشمنان و فداکاری و سرافرازی یک ملت باقی ماند.

وی افزود: به رغم اینکه دشمنان امروز تمام صحنه های زندگی مردم را به جنگ تبدیل کرده اند اما مردم با رفتارهای متفاوت خود این جنگ را هم با شکست مواجه کرده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان سه ضلع جنایت علیه ملت ایران به شمار می روند که هرگز نتوانستند بر ملت ایران غلبه و پیروز شوند.

  جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری جوامع اسلامی را سیلی محکم بر آمریکای جنایتکار دانست و اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد تقابل میان دنیای استکبار و جهان اسلام بودیم و پس از اندک زمانی دیدیم که با بیداری اسلامی و شکل گیری جبهه مقاومت ضربه و شکست تاریخی به مستکبران وارد آمد.

 سردار سلامی با بیان اینکه امروز آمریکا با همه توان درصدد تضعیف روحیه ملت ایران و از بین بردن مقاومت است، گفت: تنها راه مقابله و غلبه بر دشمنان ایستادگی و مقاومت است و در این 4 دهه ملت ایران با همین اعتقاد در برابر دشمنان مقاومت کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشتار مردم مظلوم و مقاوم یمن را ناشی از حمایت آمریکا از جنایات آل سعود دانست و اظهار داشت: ملت ایران با روحیه مقاومت آمریکا را شکست داد و مردم یمن نیز با همین روحیه دشمنان را شکست خواهند داد.

سردار سلامی در پاسخ به سخنان توهین‌آمیز رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ملت ایران تروریست هستند، گفت: آنچه امروز در جهان اسلام می گذرد ناشی از مصیبت ها و بلایایی است که از به هم پیوستگی مثلث شوم سیاست های امریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود به وجود آمده اما لازم است آمریکا بداند ملت بصیر و هوشیار ایران در پرتوی رهبری امام راحل و آیت الله امام خامنه ای قطعا در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های آمریکا سربلند و پیروز بیرون خواهند آمد.

 

   

ارسال نظرات