نماینده ولی‌فقیه در لرستان

دشمن به‌دنبال تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه استکبارجهانی به‌دنبال ایجاد تفرقه در میان مسلمان است، افزود: دشمن به‌دنبال ایجاد تفرقه در بین شیعه و سنی است.
کد خبر: ۹۰۸۱۵۳۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در خطبه‌های نمازجمعه خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) الگوی اخلاق بشریت بوده، هفدهم ربیع‌الاول سالروز میلاد این پیامبر اعظم(ص) و همچنین امام جعفرصادق(ع) را به همگی مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ضمن اشاره به هفته وحدت، پیامبر اکرم(ص) را تجلی مکارم اخلاق و الگو برای بهترین صفالت الهی و انسانی خواند و افزود: حضرت محمد(ص) الگوی متعالی اخلاق و انسانیت بودند.

آیت‌الله میرعمادی بیان داشت: امام صادق(ع) نیز تجلی جهاد علمی با سیره و منش عقلانی بودند، این امام همام علم را با منش اخلاقی ترویج و دانش را با سیره عقلانی درهم‌آمیخته بود.

وی با اشاره بر برخی صفات امام صادق(ع) در تاریخ اسلام اظهار داشت: امام ششم شیعیان دارای زهد و پارسایی، علم و دانش فراوان، عبادت بالا، خضوع در برابر مردم و ایثار و بخشش نسبت به نیازمندان و سایر صفات الهی در حد اعلاء بودند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه از پیامبر(ص) و امام صادق(ع) بایستی درس اخلاق بیاموزیم، گفت: امروز جامعه اسلامی شدیداً به اخلاق نبوی و سیره معصومین نیازمند است.

آیت‌‌الله میرعمادی وحدت را از جمله ابعاد سیره ائمه‌اطهار علیهم‌السلام برشمرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) مظهر وحدت بودند، در درس این امام شاگردانی از مذاهب مختلف حضور داشتند چرا که وحدت برای اسلام و مسلمانان اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته و دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه استکبارجهانی به‌دنبال ایجاد تفرقه در میان مسلمان است، افزود: دشمن به‌دنبال ایجاد تفرقه در بین شیعه و سنی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز امت اسلامی در سایه وحدت می‌تواند پرچم اسلام را در سطح جهان به اهتزاز درآورد و ریشه استکبارجهانی و صهیونیست را بکند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امت‌های اسلامی مشترک‌های بسیاری برای حفظ وحدت دارند، یادآور شد: هم‌چنان‌که دشمنان مشترکی همچون استکبارجهانی و رژیم صهیونیستی داریم.

آیت‌الله میرعمادی به مناسبت 16 ربیع‌الاول مبنی بر اقامه نخستین نمازجمعه در شهر مدینه پس از هجرت پیامبر(ص) اشاره و بیان کرد: نمازجمعه در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، نمازجمعه کنگره عظیم مسلمانان به صورت هفتگی و محبوب‌ترین عبادت در اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ضمن سفارش افراد برای شرکت در نمازجمعه، بر حفظ این پایگاه اسلام و انقلاب توسط همگان تاکید کرد.

وی به مناسبت هفته بسیج و افتخارآفرینی همیشگی بسیجیان جان بر کف اشاره کرد و افزود: روزی که امام خمینی(ره) اندیشه بسیج را در سر داشتند و با فرمان خود دستور تشکیل آن را دادند هیچ‌کسی فکر نمی‌کرد این شجره طیبه پرثمر شود، به‌گونه‌ای که در یک مقطعی سرنوشت جنگ را تغییر داده و رژیم بعث را از میهن اسلامی بیرون کند.

وی ادامه داد: هیچ‌کسی تصور نمی‌کرد بسیج روزی تامین‌کننده و تضمیین‌کننده امنیت در سراسر کشور شود و هیچ‌کسی فکر نمی‌کرد این تشکل مردمی الگویی درخشان برای همه جوانان در تمام دنیا شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد، ارتش 20 میلیونی بسیج را الگویی برای امروز مردم یمن، لبنان، عراق و فلسطین خواند و گفت: هیچ‌کسی تصور نمی‌کرد بسیج طومار فتنه‌گران و ضدانقلاب و آشوب‌گران را در هم بپیچد.

آیت‌‌الله میرعمادی بسیج را مایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز بسیج به محلی برای اجتماع جوانان مومن و انقلابی تبدیل شده و همگان به بسیجی‌بودن خود افتخار می‌کنند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا بیان داشت: با بسیجیان ما درگیر نشو چرا که بارها قلدرها را به ذلت و خواری کشانده و امروز نیز این توانمندی و ظرفیت را دارد که طومار استکبارجهانی و رژیم صهیونیستی را در هم بپیچد.

امام‌جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: بسیج همواره در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده است، امروز نیز در بخش اقتصادی تنها کسی که با تمام وجود به‌دنبال اجرایی‌کردن اقتصاد مقاومتی بوده بسیج است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از خطبه‌ها به سفر رئیس‌جمهور عراق به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: این سفر نشان از رابطه برداری و دوستانه بین دو کشور ایران و عراق دارد.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: علی‌رغم اینکه آمریکا با تحریم‌های قصد منزوی‌کردن ایران را داشت اما شاهدیم که ایران به‌عنوان کشوری قدرتمند در منطقه نقش‌آفرینی کرده و روابط سیاسی و اقتصادی خود را حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: چندماهی از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و اروپایی‌ها وعده دادند سیستم مالی را برای تبادلات مالی طراحی کنند، اما تا به حال وعده اروپایی‌ها عملی نشد و نشان می‌دهد آن‌ها تحت تاثیر آمریکا قرار دارند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به بیانات مقام معظّم رهبری مبنی بر اینکه گول وعده اروپایی‌ها را نخورید و خود را با منت‌کشی کوچک نکنید، یادآور شد: امروز ایران و ملت اسلامی قوی است و با رهنمودهای رهبر انقلاب می‌توانیم عزت، استقلال و دین خود را حفظ و در برابر ظلم بایستیم.

آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: نباید به وقت‌کُشی اروپایی‌ها، فرصت‌طلبی آمریکا و فرصت‌سوزی اتحادیه اروپا دل‌خوش کنیم بلکه باید به رهنمودهای مقام معظّم رهبری توجه نماییم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصادمقاومتی را جدی گرفته و جلوی فساد و مفسدین را بگیریم، افزود: علی‌رغم تهدیدها ایران کشوری الگو خواهد شد و در سایه رهنمودهای رهبر انقلاب و حضور مردم در صحنه بر تمام مشکلات غلبه خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات