در یادواره شهید ایرج خسرویان عنوان شد:

شهید و شهادت مظهر حیات و بقاء و درخشندگی است

فرمانده سپاه ناحیه اردل در یادواره شهید ایرج خسرویان، گفت: شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی ، مظهر حیات وبقاء و حضور و درخشندگی است.
کد خبر: ۹۰۸۲۱۷۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال وبختیاری؛ به مناسبت هفته بسیج, یادواره شهید ایرج خسرویان در مسجد جامع روستای سرچاه  از توابع شهرستان اردل برگزار شد.

سرهنگ پاسدار سید محمود موسوی، فرمانده سپاه ناحیه اردل در این مراسم با تبریک هفته وحدت و هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری  بیان داشت: گذشت زمان نتوانسته ونخواهد توانست  ان شالله  جلوه نام ویاد شهدا را کم فروغ سازد، شهید وشهادت در فرهنگ اسلامی ، مظهر حیات وبقاء وحضور ودرخشندگی است.

موسوی افزود: ما باید به سبب ارتباط واتصال با مفهوم بلند وماندگار شهادت، برای خود وجامعه خود، بلندی وماندگاری به دست آوریم.

فرمانده سپاه ناحیه اردل عنوان کرد: بنابر آیات قرآن ، شهید همچون زندگان است ونبایداو را مرده خواند. در روایات اسلامی ، شهادت بالاترین خوبی ها معرفی شده است.شهادت امام حسین و72 نفر از یارانش بر جایگاه شهادت در نزد پیروان اهل بیت (علیهم السلام) افزوده است وطبق روایات همه ائمه اطهار به شهادت رسیده اند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: در فرهنگ اسلامی شهادت مانند یک مبنا ومعیار ارزشگذاری به کار رفته طبق آیات قرآن کریم که می فرمایند:«همانا خدا از مؤمنان ، جان ومالشان را به بهای اینکه بهشت برای آنان باشد، خریده ، کسانی که در راه خدا می جنگند ومی کشندوکشته می شوند.این به عنوان وعده حقی درتورات وانجیل وقرآن به عهده اوست. وچه کسی از خدا به عهد خویش وفادارتر است؟

ارسال نظرات