رئیس سازمان بسیج جامعه زنان:

رسالت اصلی زنان، احیای هویت زن بر مبنای الگوی زن مسلمان ایرانی است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به ضرورت احیای هویت زنان در جامعه، گفت: رسالت اصلی زنان، احیای هویت زن بر مبنای الگوی زن مسلمان ایرانی است.
کد خبر: ۹۰۸۲۴۳۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مینو اصلانی در همایش نقش زنان و چهار دهه ایثار ضمن عرض تبریک ولادت باسعادت پیامبر اسلام (ع) و هفته بسیج، گفت: در حال حاضر پیچ تاریخی فراروی ما قرار گرفته است و برای اینکه بتوانیم از این مرحله عبور کرده و گفتمان انقلاب اسلامی را گفتمان آینده قرار دهیم، دارای وظایف عدیده‌ای هستیم.

وی افزود: در حقیقت قیام اباعبدالله الحسین (ع) وظیفه و هدف آینده انسان را مشخص کرد؛ چراکه دستگاه یزدی به دنبال این بود که خودش را محور قرار دهد و خداوند را از زندگی مردم حذف نماید که قیام اباعبدالله الحسین (ع) این تفکر را به هم زد و بار دیگر انسان را با خدای خویش آشتی داد و انقلاب اسلامی نیز همان‌گونه به دنبال پیام عاشورا، بار دیگر زمین و آسمان را به هم گره زد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی بار دیگر انسان را به سمت فطرت الهی کشاند، اظهار داشت: درواقع انقلاب اسلامی در تصمیم‌سازی بشریت جایگاه مهم و سرنوشت دیگری را رقم زد؛ چنانچه امروزه این موضوع به ایستادگی و مقاومت ما بستگی دارد. هرچه قدر ما با بصیرت و آگاهی به دنبال ولایت حرکت کنیم، دنیا زودتر تصمیم خود را خواهد گرفت و هرچه قدر در این راستا سستی داشته باشیم، قطعاً این مسیر طولانی‌تر خواهد بود.

اصلانی با تأکید بر اینکه بر اساس فرمایشات امام راحل (ره) یکی از مهم‌ترین اتفاقات قرن چهاردهم، وقوع انقلاب اسلامی است؛ چراکه انقلاب اسلامی در قرن چهاردهم انسان را از بردگی انسان‌ها نجات و به سمت خداوند رهنمود می‌کند، خاطرنشان کرد: در عرصه کنونی زنان نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند؛ چراکه زنان پرورش‌دهنده نسلی هستند که قرار است تمامی این اتفاقات زیبا را رقم بزند.

این مقام مسئول با بیان اینکه خداوند رسالت مربی بودن و تربیت جامعه را بر عهده زنان گذاشته است، تصریح کرد: درواقع اگر زن تربیت نسل‌ها را کنار گذاشته و از آن دور شود، گویی که زحمات انبیا الهی را به هدر داده است؛ چراکه انبیای الهی به امر پروردگار برای هدایت و تربیت جامعه انسانی آمده‌اند؛ لذا ضرورت دارد تا امروزه بار دیگر نقش تربیتی زنان در مسیر آینده جهان بازخوانی شود.

وی در بخشی از سخنان خود بیان داشت: انقلاب اسلامی در کشورمان واقع‌شده است و کشورمان یک‌پایه بسیار مهم و اثرگذار تبیین دیگر نقش تربیتی زنان در مسیر آینده جهان است؛ لذا ظرفیت‌های ما بایستی تقویت و برنامه‌ریزی شود؛ چنانچه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب الگوی زن شرقی موردقبول ما نیست؛ چراکه زن شرقی هیچ ردپایی در تاریخ ندارد و صرفاً دارای زندگی روزمرگی است؛ کما اینکه زن غربی نیز نمی‌تواند الگو باشد چراکه امروزه زن غربی بی‌هویت‌ترین زن در همه جهان قلمداد می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان با اشاره به حضور عمیق، جدی و تأثیرگذار زنان در انقلاب اسلامی، عنوان کرد: بر اساس فرمایشات حضرت امام خمینی (ع) زنان در اساسی‌ترین سرنوشت انقلاب اسلامی بسیار تأثیرگذار هستند، همچنین امروزه دیده می‌شود که رهبر معظم انقلاب در آستانه دهه چهارم الگوی سوم مبنی بر زن نه شرقی نه غربی را برای زنان مطرح می‌کنند و در آستانه دهه چهارم ایشان می‌فرمایند که زن مسلمان ایرانی است که به‌عنوان الگوی سوم برای جهان راهگشاست.

اصلانی بابیان اینکه بر اساس فرمایشات امام خامنه‌ای زن نه شرقی و نه غربی الگویی است برای برون‌رفت از همه مشکلاتی که امروزه در جهان وجود دارد، یادآور شد: قطعاً این موضوع واقعیت دارد؛ چراکه این موضوع بر اساس بررسی‌های عمیقی که در این راستا انجام شده، مشخص شده است و قطعاً این موضوع اغراق نیست که برای معرفی این الگو به جهان بایستی بیش از بیش تلاش کرد.

این مقام مسئول، رسالت اصلی زنان در جامعه را احیای هویت زن بر مبنای الگوی سوم عنوان کرد و ابراز داشت: درواقع امروزه شاهد دچار روزمرگی در بین برخی از جوان جامعه هستیم که نبایستی اجازه دهیم که نسل جوان ما بی‌دغدغه باشد؛ چراکه این مهم سمی بزرگ برای حضور زنان و نقش‌آفرینی آن‌ها در جامعه محسوب می‌شود و امروزه نیازمند حضور فعال زنان در جامعه همانند دوران انقلاب هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه برای عبور از پیچ تاریخی نیازمند کمک جوانان دغدغه‌مند هستیم تا گفتمان انقلاب اسلامی را به همه جهان هدیه کنند، ادامه داد: در حال حاضر انتظار این است که در این راستا با هم‌اندیشی‌های بسیار گسترده گام‌های مؤثری برداشته شود؛ چنانچه که تلاش ما در این راستا بسیار راهگشاست تا الگوی زن نه شرقی و غربی به جهان معرفی شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان با تأکید بر اینکه در عرصه کنونی بی‌بندوباری زنان، غرب را به‌زانو درآورده است، افزود: در حال حاضر کشورمان نیز در راستای تبیین الگوی سوم مبنی بر زن نه غربی و نه شرقی بایستی بیش از بیش تلاش کند؛ چنانچه در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی سطح توقعات جوانان را خیلی بالا برده است که این سطح بایستی مدیریت شود و جوانان اقناع شوند که افراد دارای محدودیت‌هایی هستند که قابل مدیریت است.

اصلانی در پایان ضمن معرفی بسیجیان تحت عنوان چشم بیدار انقلاب اسلامی، تأکید کرد: انتظار این است که بسیجیان آسیب‌شناسانه، جوانان را به سمت انقلاب سوق دهند تا همه جهان به نور معرفت، ایمان و انقلاب اسلامی رهنمود شوند.
منبع:فارس
ارسال نظرات