بسیج حامی مخترعین و پژوهشگران استان /مخترعان بسیجی نیازهای مردم را رفع می کنند

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فتح با بیان اینکه طرح ها، ایده ها و اختراعات نخبگان بسیجی استان از سوی سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان حمایت می شود گفت :این سازمان با همت مخترعان بسیجی نیازها و مشکلات کشور و استان را رفع می کنند.
کد خبر: ۹۰۸۲۵۴۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
میرزا رضا محرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه بسیجیان نخبه و مخترع می‌توانند با ارایه طرح‌ها و اختراعات خود به این سازمان از حمایت‌های لازم بهره‌مند شوند گفت:یکی از وظایف بسیج حمایت از مخترعین در همه ابعاد بخصوص بعد مادی است.

وی ابراز داشت:در شرایط امروزی جامعه مسئله علم و پژوهش و جهاد علمی بیش از گذشته مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و تاکیدات معظم له بر نقش آفرینی نخبگان و نوآوران در این عرصه، رسالت سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول در حرکت علمی کشور را چند برابر کرده است که بدون تردید نوک پیکان به سمت بسیجیان نشانه می‌رود.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فتح خاطر نشان کرد:این سازمان از مخترعین تا سقف اعلام شده از سازمان حمایت می‌کند و اگر هزینه‌ها بالاتر از این حد باشد با سازمان‌های مربوط تعامل می‌کند تا در صورت امکان از حمایت آن سازمان و یا سرمایه گذار مربوطه بهره‌مند شود.

محرابی با اشاره به برنامه‌های حمایتی این سازمان از نخبگان بسیجی، اظهار کرد: حمایت مالی و تامین تمام یا بخشی از هزینه‌های مورد نیاز از طریق تسهیلات بلاعوض، قرض‌الحسنه و سرمایه‌گذاری مشترک، ارائه مشاوره علمی و فناوری، حمایت علمی و حقوقی از جمله این برنامه‌ها است.

وی، همچنین حمایت کارگاهی و آزمایشگاهی هماهنگی برای ایجاد دسترسی و بهره برداری محققین از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مراکز علمی و صنعتی کشور و نیرو‌های مسلح را از دیگر روش‌های حمایت بسیجیان، خاطر نشان کرد.

محرابی در ادامه گفت:سالانه بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ طرح توسط مخترعین به ما مراجعه می‌کنند که با انجام یک مشاوره ساده طرح‌هایی که قابلیت اجرایی ندارند مشخص می‌شود که سال گذشته تاکنون حدود ۱۷ طرح مورد حمایت مالی قرار گرفته و تسهیلات یک تا ۳ میلیون دریافت کرده‌اند.
 
این مسئول از رونمایی ۳ طرح اختراعی بسیجیان استان خبر داد و گفت: دستگاه ثبت اطلاعات خودرو (جعبه سیاه ماشین)، دستگاه اندازه‌گیری فشار خون و نبض‌سنج هوشمند با قابلیت ارسال وایرلس اطلاعات به رایانه و همچنین طرح مولد برق مغناطیسی قابل استفاده در جوشکاری و خط لوله نفت و گاز از جمله این طرح‌ها می‌باشد.
 
وی در پایان به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و افزود: جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور مسوولان استان، نخبگان و اقشار و مبتکرین بسیج با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و تجلیل از ۱۲ مخترع و مبتکر روز چهارشنبه ۷ آذر برگزار می‌شود.
 
ارسال نظرات