فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان:

گفتمان مقاومت تنها راه پیروزی مردم یمن در برابر آل سعود است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان با اشاره به ایستادگی مردم یمن در برابر تهاجم آل سعود گفت: گفتمان مقاومت تنها راه پیروزی مردم یمن در برابر آل سعود است.
کد خبر: ۹۰۸۲۷۷۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، سرهنگ دوم پاسدار علی دهقانی در اجتماع طلاب و مردم اردکان در حمایت از مظلومان یمن گفت: امروز دردهای بزرگی در جامعه اسلامی وجود دارد و هر انسان آزاده‌ای از ظلم‌هایی که به امت اسلام روا داشته می‌شود متأثر و ناراحت می‌شود. یکی از این دردها، موضوع یمن است.
وی با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در قبال این جنایات افزود: باوجود پیشرفت‌های گسترده درزمینهٔ ارتباطات و رسانه‌ها و امکان اطلاع‌رسانی سریع، ما نمی‌توانیم بگوییم که فریاد کمک خواهی و مظلومیت آن‌ها را نمی‌شنویم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان گفت: این تهاجم ناجوانمردانه از سال 94 برعلیه یمن شروع‌شده است و مردم مظلوم یمن از جانب ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان موردحمله قرار گرفتند. تبعات این تهاجم بسیار وحشتناک است و هم‌اکنون بیش از 22 میلیون نفر در یمن به کمک‌های غذایی و دارویی نیاز دارند.
وی اظهار داشت: این کشور در محاصره قرار دارد و از حداقل امکانات اولیه نیز محروم هستند که 14 میلیون نفر در آستانه قحطی قرار دارند و با فقر مطلق دست‌وپنجه نرم می‌کنند. بیماری وبا در این کشور میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند و امروز یمن به مهم‌ترین کانون انتشار بیماری وبا در دنیا تبدیل‌شده است.
سرهنگ دهقانی تصریح کرد: زیرساخت‌های کشور یمن در حال نابودی است. ائتلاف عربی در این مدت 15 فرودگاه، اکثریت بندرها، بیش از دو هزار پل و جاده، بیش از 800 مسجد، 300 بیمارستان و درمانگاه، 800 مدرسه و مرکز آموزشی، 300 کارخانه، بیش از 500 مخزن و شبکه آب‌رسانی و بیش از 380 آنتن شبکه‌های اطلاع‌رسانی در یمن را از بین برده است. مردم یمن تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار دارند.
وی گفت: دشمن قصد دارد این تهاجم را در اذهان عمومی دنیا به‌عنوان یک جنگ مذهبی قلمداد کند و بگویند که این جنگ بین شیعه و سنی است. ما باید بدانیم که به‌هیچ‌عنوان این جنگ مذهبی نیست بلکه یک جنگ سیاسی و ایدئولوژی‌هاست.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان اظهار داشت: جامعه جهانی باید در موضوع یمن شرمگین باشد چراکه این فاجعه عظیم به‌صورت خاموش در حال رخ دادن است ولی کسانی که داعیه دفاع از حقوق بشر آن‌ها گوش جهان را کر کرده است در مقابل پایمال شدن حقوق مردم مظلوم یمن سکوت کرده‌اند.
وی در پایان با اشاره به مقاومت مردم مظلوم یمن در برابر تهاجم عربستان گفت: ایستادگی و مقاومت مردم باعث شده است که متجاوزان تمایل خود را به آتش‌بس و مذاکره اعلام کنند و این نشان از اقتدار گفتمان مقاومت و تنها راه پیروزی است و انشا الله به‌زودی یمن نیز به ویتنامی دوباره برای عربستان و آمریکا تبدیل خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار