تحقق اقتصاد مقاومتی؛ هدف اختراع در حوزه گیاهان دارویی/اختراع دستگاه آب شیرین‌کن توسط جوان بسیجی مازندرانی/درخشش مخترع جوان بسیجی لردگانی با ثبت و تأیید 10 اختراع/تولید «بتن بدون سیمان» توسط نخبه بسیجی؛ انقلابی بزرگ در صنعت ساخت و ساز

استعدادهای جوان کشور در راه موفقیت و اعتلای نام ایران سخت درتلاشند اما آنچه می‌تواند به این شکوفایی و بالندگی سرعت ببخشد حمایت‌های به موقع و سازنده‌ از آنهاست تا این استعدادها هدر نرود.
کد خبر: ۹۰۸۳۷۹۰
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  آنچه که جوانان نخبه بسیجی را متمایز می‎کند وجود روحیه تخصص و تعهد در یافتن عملی‎ترین راه‎حل‎ها برای کم کردن فاصله‎های علمی، اقتصادی و ... با کشورهای پیشرفته است. همین روحیه موجب می‎شود، در کنار رفع نیازها و حتی پیشرفت‎های قابل توجه در برخی عرصه‎ها، هیچگاه استقلال و عزت ایران اسلامی را معامله نکند.

 
قم
با استعدادی که بسیجی ها دارند نباید یک بیکار در کشور داشته باشیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  به مناسبت هفته بسیج با مخترع بسیجی که  همسر و پسر وی نیز از مخترعان بسیجی استان قم هستند به گفتگو نشستیم.

خودتان را معرفی کنید؟

سیده فاطمه کریمی فوق‌دیپلم روانشناسی که مدیرعامل شرکت ماهان انرژی پیشگام ایرانیان هستم.

چند سال است در بسیج فعالیت دارید چه نوع فعالیتی دارید؟

پانزده سال بسیجی هستم و با ورود در بسیج فعالیت فرهنگی را شروع کردم؛ شش سال مسئول فرهنگی وچهار سال فرمانده پایگاه بودم.

از خانواده خود بگویید ، از بیوگرافی همسرتان و پسرتان و اینکه آن‌ها هم بسیجی هستند؟

همسرم و پسرم هم بسیجی هستند همسرم مسئول فنی شرکت نایلکس قم بود و همیشه شاهد بروز شدن دستگاه های شرکت توسط ایشان بودم خوشحال بودم  وقتی می دیدم همسرم  بدون کوچکترین کمکی دستگاه ها را راه اندازی می کرد ومشکلات دستگاه را  طوری حل می کرد که خارجی ها تعجب می کردند درواقع با کمی تفکر مشکل دستگاه ها را عیب یابی می کرد و چیز جدیدی اختراع می کرد.

در مورد  فعالیت های که با همسر و پسرتان در زمینه اختراع انجام می دهید توضیح دهید.

بعد از مدت زمان کوتاهی که از فعالیت های فنی ما گذشت با قسمت پژوهش  بسیج ارتباط برقرار کردم آن زمان آقای شیخیانی مسئول پژوهش سپاه بود با کمک این برادر بسیار خوب تونستم اولین اختراع را ثبت کنیم همسرم فقط از طرح دفاع کرد و من در کنارش برخی کارها را  یاد گرفتم و گاهی هم ایده می‌دادم پسرم  را به  آقای شیخیانی معرفی کردم با حمایت او توانستیم با حمایت معنوی که مهمتر ازحمایت مالی بود کارمان را ادامه بدیم در حال حاضر بالای ده‌ها اختراع ثبت شده داریم و اکنون  در زمینه مدیریت انرژی فعالیت داریم اخر این هفته هم قراردادی با گرجستان می بندیم و البته شرکتی در عمان در حال ثبت داریم تا فعالیت خود را به دیگر کشورها صادر کنیم.

چه عناوینی کسب کرده اید؟

خانواده ما به خاطر اختراعاتشان از ارگان های مختلف تقدیر نامه و لوح دریافته کرده اند، در سراسر ایران فعالیت داریم شرکت "سن اج فیروزکوه" کمبود  دیمات داشت یا به اصطلاح کمبود برق داشت  کمک کردیم و حتی باعث  کاهش هزینه 20درصدی آن‌ها شدیم با شرکت "فولاد خوزستان" در خصوص  مدیریت مصرف وارد همکاری شدیم و توانستیم  بیش از سی‌وچهار درصد هزینه هایشان را کاهش دهیم.

وقتی استعداد همسر و بچه‌هایم را شناسایی کردم یک شرکت ثبت کردم و چند وقت در سپاه  قم یک کارگاه گرفتم  که توانستیم خوب کارکنیم.

تفکر بسیجی تا چه میزان می تواند باعث پیشرفت های علمی و تولیدی شود؟

تفکر بسیجی صد درصد در همه زمینه ها  کارساز است به شرطی که واقعاً بسیجی باشیم، به خاطر شغلی که دارم سراسر ایران را سفرکرده‌ام من به‌جرئت قسم می‌خورم که  باوجوداین همه استعداد یک بیکار هم نباید داشته باشیم .

از فعالیت پسرتان توضیح بیشتری بدهید

پسرم متولد 68 است و از سیزده‌سالگی طرح‌ها و ایده های مختلفی داشت اولین طرحی که ارائه داد کلاس دوم راهنمایی بود، وی هم‌اکنون  هفده اختراع دارد، لیسانس معماری و  فوق لیسانش شهرسازی از دانشگاه هنر تهران است،  ده اختراع پسرم ثبت‌شده و همسرم پنج و شش اختراع ثبت‌شده دارد و بالای بیست اختراع  در دست اقدام برای ثبت داریم.

از اینکه وقت خود را در اختیار ما گذاشتید سپاسگذارم.

من هم از شما سپاس گذارم.

از دیگر اختراعات این خانواده بسیجی :

انتی شوک فست  (مدیریت مصرف برق اختراع محمد اخترشناس

 ساخت ضربه گیر سریع ری اکتیو وکاهش دهندهجریان کابلی اختراع یوسف اخترشناس، محمد اخترشناس و سیده فاطمه کریمی

  ساخت کنترل سایزرپلاستیک نایلکس ونایلوناختراع  یوسف اخترشناس ومحمد اخترشناس

  سنگ مصنوعی اختراع یوسف اخترشناس ،غلامرضا اختر شناس ومحمد اخترشناس

  ساخت ماردنهای صنعتی بسیار دقیق اختراع محمد اخترشناس ویوسف اخترشناس

 الکتروموتورهیبریدی اختراع  یوسف اخترشناس

دستگاه فن هوشمند جهت تشخیص گازهای مخرب اختراع محمد اخترشناس

 

لرستان

درخواست مبتکرلرستانی از مسئولان؛ لزوم حمایت از مخترعان جهت تجاری‌سازی

شهاب رشنو، مخترع لرستانی و کارشناس ارشد رشته مهندسی برق صبح امروز در گفت‌وگو با سفیرافلاک اظهار داشت: 14 اختراع  به ثبت رسانده‌ام  و  2 اختراع در حال ثبت اختراع  در حوزه برق الکترونیک و مکانیک با کاربردهایی  در صنعت، برق، ماشین‌آلات کشاورزی  و کاربردهای عمومی دارم.

منبع: دانا
ارسال نظرات