رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

باید نظام دانایی به نظام توانایی تبدیل شود

زمان تغییر روش شناسی فرا رسیده است؛ باید از تجربه ی شهدایی نظیر چمران، شهریاری، صمدی و مدافعان حرم درس بیاموزیم و در واقع این عزیزان، راه حل امنیت ملی را بخوبی درک کرده و در این مورد بسیار خوب و تأثیرگذار بودند.
کد خبر: ۹۰۸۴۶۷۵
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

وی خاطر نشان کرد: چرا لیبرال ها، ناسیونالیست ها، تکنوکرات ها  افرادی همچون شهید شهریاری ندارند؛ زمان تغییر سیاستگذاری ها در ایران فرا رسیده است و این تغییرات را می توان در مکتب شهید شهریاری ها جستجو کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: شهید شهریاری با این که در محیط دانشگاه بود، ولی با آیت اله جوادی آملی ارتباط داشت، اهل حلال و حرام بود و شهادت شهید شهریاری ثابت کرد که این مکتب، حق است.

زارعی تصریح کرد: نهضت آزادی که دم از خاک وطن و آزادی می زدند، در عمل،  شهید جهان آرا را تنها گذاشتند؛ روشنفکرها هم در حرف به همه چیز حمله می کردند، از خط و زبان گرفته تا ارزش ها و اعتقادات؛ ولی در میدان عمل هیچ نکردند و حتی یک شهید نداده اند.

وی با مقایسه بعضی از مسئولین فعلی با مسئولین و دانشمندان دلسوز انقلاب اظهار داشت: نظام اداری و دیوانسالاری به نفت تکیه دارد و تلاش چندانی نمی کند؛ ما چگونه می خواهیم به ایران خدمت کنیم؟ با مسئولین دوتابعیتی که فکر و ذکرشان در آن سوی آب هاست؛ در حالیکه  وقتی در مقابل شهید شهریاری چک سفید می گذارند امضاء نمی کند؛ بعضی ها نمی خواهند از علم به قدرت برسند.

وی با انتقاد از بعضی از شیوه های غلط در اقتصاد تأکید کرد: بایستی از بنگاه داری و دانشگاه داری عبور کنیم و یک دولت، بنگاه و دانشگاه اجتماعی داشته باشیم؛ به قول امام خمینی (ره)، خداوند، مبدأ حقوق کار و کارگر می باشد و ما از دولت گرفته تا همه باید کارگر شویم؛ اصلاً همه ی انبیاء و ائمه اطهار(ع) قبل از اینکه به مقام رسالت و امامت برسند یک مهارت کاری داشتند.

این مقام مسئول در پایان خطاب به رئیس جمهور کشورمان بیان داشت: ما بسیجیان اساتید از رییس جمهور می خواهیم که شورای فرهنگ تولید و کار را تشکیل دهد تا بتوانیم علم را به قدرت و نظام دانایی را به نظام توانایی تبدیل کنیم.

ارسال نظرات