خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشگاه شهید چمران :

دانشگاه، الگویی برای فضای عمومی جامعه است

مسئول بسیج دانشگاه شهید چمران به نمایندگی از دانشگاه‌های دولتی استان خطاب به نماینده ولی‌فقیه، اظهار کرد: در بعضی مواقع، اساتید حوزه‌های علمیه باید ورود کرده و به شبهات جواب دهند. هرچند خود بسیج دانشجویی به‌عنوان یک‌نهاد تربیتی دوره‌هایی را برگزار می‌کند در جهت پاسخ به شبهات که به‌تنهایی کافی نیست.
کد خبر: ۹۰۸۴۹۳۸
|
۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

مهدی طرفی افزود: مسئله دیگری که باعث می‌شود فضای عمومی دانشگاه‌ها از حرکت اصلی دانشگاه‌ها که علمی و فرهنگی است دور بماند، بعضی از جریانات دانشجویی است که باعث بروز برنامه‌های سطح پایین و دور از شأن دانشگاه و دانشجو است؛ این موضوع برای این اهمیت دارد که دانشگاه‌ها الگوهایی برای فضای عمومی جامعه هستند این نوع برنامه‌ها وقتی در دانشگاه به وجود بیاید قطعاً به فضای عمومی جامعه نیز منتقل خواهد شد.

طرفی با اشاره به اینکه فضای دانشگاه‌ها به شور علمی نیلز دارد، عنوان کرد: در آستانه 40 سالگی انقلاب قطعاً دانشگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل بکند؛ لازم می‌دانم که گلایه برخی از مسؤولین را خدمت شما اعلام کنم، همان‌هایی که با عملکرد خود باعث گله‌مندی مردم می‌شوند، همان‌هایی که به اسم انقلاب رأی می‌آورند و منصب می‌گیرند و جناح‌بازی‌شان باعث اخلال در امور می‌شود و مشکلاتی که در استان با آن‌ها مواجه هستیم باید توسط همین مسؤولین انجام شود.

وی افزود: مشکلات زیست‌محیطی مثل ریز گردها، آتش‌سوزی هور، زیرساخت‌های شهری و مشکلات آب شرب، کارگران شرکت‌های مختلف مانند نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی باعث گله‌مندی برخی از مردم شده است؛ مردمی که در راهپیمایی شرکت کرده و می‌کنند حمایت خود را از نظام اعلام می‌کنند و لازم است در این حوزه فکر ویژه‌ای شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها