خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری:

نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین جوانان ضرورت دارد

عضو خبرگان رهبری در همایش هیئت امنا مساجد و فرماندهان پایگاه های این شهرستان با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی نماز در بین جوانان گفت: نقش مساجد در ترویج فرهنگ نماز در بین جوانان باید پررنگ‌تر از گذشته شود.
کد خبر: ۹۰۸۵۴۲۷
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: دشمن  تلاش داردجوانان را از نماز جدا کند و در این راستا باید مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در کشور با مشارکت و همکاری خود فرهنگ سازی‌های لازم را با هدف آگاه سازی و اطلاع رسانی در بین جوانان انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به برپایی نمازجماعت در مساجد این شهرستان تصریح کرد: برپایی نماز جماعت و آیین‌های مذهبی در مساجد، نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز به عنوان فریضه الهی و اسلامی دارند و باید دستگاه‌های اجرایی در کشور همکاری لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: هدف از حضور روحانیون درمساجد و اماکن مذهبی تنها برپایی نماز نبوده بلکه می‌توان از این ظرفیت بزرگ و بالقوه در رسیدگی به مشکلات و مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی نیز بهره برد.

امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: در امدهای حاصل ازموقوفات نباید صرف انحصاری در زمینه اطعام صرف شود بلکه می‌تواند صرف امور فرهنگی در زمینه امور مذهبی و کمک به پرورش طلاب شود.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج نیز به عنوان نهاد فرهنگی در کنار روحانیون و هیات امنا درجهت تحقق آرمان‌های متعالی اسلامی و انقلاب حضور دارد.

وی گفت: هم‌اکنون در 89 مسجد این شهرستان به صورت مستمر و با حضور روحانیون نمازهای روزانه و آیین‌های مذهبی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پورمحمدی با تاکید بر همکاری آموزش و پرورش در برگزاری نمازهای جماعت در مدارس اظهار کرد: در تمامی مدارس این شهرستان نیز با همکاری آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی نماز جماعت اقامه می‌شود که از این نظر در سطح استان مراغه رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

وی ادامه داد: باوجود برپایی نمازهای جماعت باید میزان موفقیت درجذب جوانان به سوی فریضه الهی نیز بررسی و ریشه یابی شود.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه در بین جوانان و مردم تصریح کرد: مردم و جوانان ایران همیشه به دشمنان نشان داده‌اند که پشتیبان رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و خواهند بود و دشمنان نمی‌توانند با ایجاد تفرقه و برخی جنگ‌های اقتصادی به ایران نفوذ کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها