سفرنامه کربلا (9)

توزیع کپسول گاز در کربلا با موسیقی «یوسف پیامبر»

خبرگزاری بسیج: شنیدن صدای آهنگ سریال یوسف پیامبر در خیابان های اطراف حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا حس خوبی به هر ایرانی می دهد.
کد خبر: ۹۰۸۵۴۷۳
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵

 یکی از افتخارات سینمای ایران استقبال کشورهای عربی از تولیدات فرهنگی و فیلم ها و سریال های مذهبی کشورمان است. در مراسم پیاده روی اربعین، نام یکی از موکب ها در یکی از شهرهای مسیر نجف به کربلا به نام «موکب مختار» بود و بر بالای این موکب تصویری از هنرمند کشورمان فریبرز عرب نیا در لباس مختار نقش بسته بود.

همچنین با توجه به اینکه شهر کربلا فاقد لوله کشی گاز شهری است، وانت بارهای ویژه حمل کپسول گاز، سوخت مورد نیاز موکب ها را توزیع و در اختیار آنها می گذاشتند؛    تمام خودروهای حمل کپسول گاز، بلندگویی روی سقف ماشین نصب کرده بودند و موسیقی متن سریال یوسف پیامبر را پخش می کردند و این یک نشان قرار دادی بین توزیع کنندگان گاز و موکب ها بود که آشپزخانه ها به محض شنیدن صدای موسیقی یوزارسیف کپسول های خالی خود را آماده و تحویل راننده وانت داده و کپسول گاز پر خریداری می کردند.

گفتنی است که: قیمت هر سیلندر گاز 6000 دینار عراقی معادل 60 هزار تومان بود . این سیلندرهای گاز از شهر بغداد تهیه شده و به کربلا منتقل می شود.

 

علی اشرف خانلری

ارسال نظرات