خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

ایده‌های نو در حوزه‌ هنر نمایش حمایت می‌شوند

در نشست شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر استان از حمایت این اداره کل از ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه‌ هنر نمایش خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۵۵۲۰
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور گفت: در سال های اخیر جهش‌هایی در حوزه‌ی هنر نمایش استان اتفاق افتاده و رویش‌ها و پدیده‌هایی رقم خورده است که این رویش‌ها می‌توانند برای آینده تئاتر استان امیدبخش باشند.

وی افزود: اگر یک نمایشنامه‌ای با ایده‌ای نو بتواند تحولی در عرصه‌‌ی هنر نمایش استان ایجاد کند و موجبات ارتقا و تعالی آن را فراهم آورد، بدون شک مورد حمایت مادی و معنوی این اداره‌ی کل خواهد بود.

محمدپور در ادامه به مقوله‌ی تولید محتوا و متون نمایشی اشاره کرد و گفت: تولید متون نمایشی بومی مبتنی بر فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی از مهمترین دغدغه‌های ما در عرصه‌ی تئاتر است و امیدواریم شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر و انجمن نمایش استان با همراهی و تمهدیاتی که انجام می‌دهند، زمینه را برای نویسندگان حوزه‌ی نمایش فراهم سازند تا متون نمایشی فاخر و مبتنی بر فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی خلق شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه نمایشی که معرف و نماینده‌ی هویت اصیل اسلامی و ایرانی ما باشد کم تولید می‌شود و می بایست از سوی ارزشیابی و نظارت بر تئاتر استان به عنوان اتاق فکر تئاتر و بازوی مشورتی اداره‌ی کل، تدبیری اندیشیده شود تا این نقیصه برطرف گردد.

محمدپور در ادامه با اشاره به روند رشد کیفی و کمی تئاتر در استان،‌ اظهار داشت: در طول چند سال اخیر از لحاظ کمی رشد قابل توجهی در حوزه‌ی هنر نمایش اتفاق افتاده و به تبع آن رشد کیفی نیز اتفاق افتاده است چراکه رشد کمی باعث افزایش و گسترش فضای رقابتی شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بعضی افراد مدعی در فضای مجازی، درصدد آسیب رساندن به تئاتر موفق استان هستند، گفت: شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر استان با رصد همه جانبه‌ی فضای نمایشی و بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان این هنر و پتانسیل هنرمندان جوان و همچنین شناسایی پدیده‌های این عرصه و تقویت آن، زمینه را برای بالندگی بیش از پیش این هنر در استان فراهم خواهد آورد.

محمدپور ادامه داد: شورای نظارت، با ارزیابی جشنواره‌های برگزار شده و شناسایی نقاط ضعف و قوت و همچنین تاکید بر تولید متون با محتوای ارزشی در کنار ایجاد فضا برای بیان اندیشه‌های نو، خواهد توانست جایگاه واقعی شورا را معرفی کند.

وی همچنین به برخی اقدامات انجام گرفته درخصوص گسترش فرهنگ تماشای تئاتر اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌ با آموزش و پرورش برای ایجاد زمینه بازدید دانش‌آموزان از اجراهای تئاتر، ایجاد پلاتوهای جدید، تبدیل فضاهای روباز مجتمع‌های فرهنگی و هنری به سالن نمایش و اعزام نمایش های شاخص به خارج از کشور و .... از این اقدامات است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها