وجود ۵۷۰ زندانی بدهکار در زندان‌های استان

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد وجود ۵۷۰ زندانی بدهکار در زندان‌های استان را نگران کننده دانست.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۹۵
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
اسماعیل جمیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۵ زندانی جرائم وجود ۵۷۰ زندانی بدهکار در زندان‌های استانغیرعمد از زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد آزاد شده اند.
وی افزود:این افراد از محل کمک‌های برنامه ماه عسل، تسهیلات ستاد دیه و مشارکت و همراهی انجمن‌های حمایت از زندانیان از زندان‌های استان آزاد شده اند.
وی ادامه داد: ۸۶ نفر از این افراد از محل کمک‌های جمع آوری شده برنامه ماه عسل، ۸۰ نفر توسط ستاد دیه استان و ۹ نفر هم از محل کمک‌های انجمن حمایت از زندانیان آزاد شده اند.
جمیاری با بیان اینکه حضور زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌ها باعث تراکم جمعیت کیفری می‌شود، افزود: نگهداری از این افراد در زندان‌ها علاوه برایجاد هزینه اضافی برای کشور، به خانواده‌های آن‌ها نیز آسیب وارد می‌کند.
وی یادآور شد: خانواده‌های محکومین مالی جرایم غیر عمد در غیاب نان آور و سرپرست، علاوه بر مشکلات معیشتی درمعرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.
جمیاری بلاتکلیفی و سرگردانی طلبکاران را از دیگر پیامد‌های منفی حبس بدهکاران دانست و اظهار امیدواری کرد با مداخله بزرگان، ریش سفیدان و کمیته‌های صلح و سازش زندان‌ها برای اخذ رضایت و اصلاح ذات البین اقدامات گسترده تری انجام بگیرد. عضو شورای قضایی استان گفت: همکاری و همراهی مراجع قضایی در دادن مهلت‌های قانونی، اعطای مرخصی‌های بلند مدت و پذیرش اعسار واجدین شرایط اقدامی مثبت و قابل تحسین است.
وی اضافه کرد: لازمه کاهش قطعی آمار این دسته از زندانیان گذشت و یا تخفیف از سوی شکات، کمک ستاد دیه، مشارکت خیرین و نیکوکاران، اعطاء تسهیلات توسط بانک‌های عامل، همکاری زندانیان و خانواده‌های آنان در تامین بخشی از بدهکاری است.
ارسال نظرات