دشمن به دنبال نفوذ در بدنه جامعه است

سردار غلامعلی ابوحمزه گفت : دشمن به دنبال نفوذ در بدنه جامعه است همچنین معظم له در 2 سال قبل فرمودند: نفوذ در ارکان، نظام را از محتوا خالی خواهد کرد و الآن برخی کشورها را همانند پاکستان می بینید که جمهوری اسلامی هستند اما ماهیت اسلامی ندارند و پیرو استکبار هستند.
کد خبر: ۹۰۸۶۱۷۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان،  در مراسم صبحگاه اداری اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تسلیت شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس و یاد و خاطره امام و شهدا و تبریک ایام هفته بسیج، گفت: بحث امروز در خصوص تهدیدات استکبار جهانی در مدت 40 ساله انقلاب و راهکارهای مقابله با این تهدیدها است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در یک نگاه کلی مجموع تهدیدات استکبار جهانی را بیان کنیم در 3 مقوله تهدید سخت، نیمه سخت و تهدید نرم دسته بندی می شوند، افزود: در تهدید سخت تمامی حرکات نظامی دشمنان انقلاب از زمان پیروی انقلاب مانند کودتای نوژه، کردستان، حرکت های براندازی، 8 سال جنگ، ترور دانشمندان هسته ای و غیره در  این فهرست قرار می گیرد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان با بیان این مطلب که تهدیدات نیمه سخت شامل مجموع کارهای امنیتی و اطلاعاتی است که دشمنان علیه نظام شکل داده اند مانند حرکات منافقین، فتنه ها، نفوذی ها می شود، ابراز داشت: تهدیدات نرم در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند که آنها را در 10 محور بیان می کنم که اولین آنها شبکه سازی و نفوذ دشمن در شبکه های اجتماعی است.

 وی افزود: قبل از گستردگی فناوری، بیشتر نفوذ دشمن در ارکان نظام بود و تلاش می کرد با نفوذ در این زمینه ها به اهداف خود برسد که در این زمینه رهبری در سال 87 فرمودند: دشمن به دنبال نفوذ در بدنه جامعه است همچنین معظم له در 2 سال قبل فرمودند: نفوذ در ارکان، نظام را از محتوا خالی خواهد کرد و الآن برخی کشورها را همانند پاکستان می بینید که جمهوری اسلامی هستند اما ماهیت اسلامی ندارند و پیرو استکبار هستند.

 وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر نفوذ در شبکه های اجتماعی بسیار گسترده انجام می شود، بیان داشت: نکته بعدی بزرگنمایی فشارهای اقتصادی و تحریم های خارجی بر معیشت مردم است؛ رسانه های غربی به دنبال بزرگ نشان دادن تحریم ها هستند تا به اهداف خود یعنی تضعیف اعتماد مردم به مسئولین و حاکمیت و شکاف میان مردم و حاکمیت برسند.

 سردار ابوحمزه با بیان این مطلب که یکی از اهداف دشمنان نظام این است که بین رهبری و آحاد مردم شکاف ایجاد کنند تا از این خلأ استفاده و اهداف خود را پیاده کنند، خاطرنشان کرد: آسیب پذیری و ضعیف نشان دادن ایران در مقابل آمریکا برنامه دیگر دشمنان نظام است، آمریکا الان ضعیف ترین دوره خود را سپری می کند، آنها در اوایل انقلاب در کاخ سفید با یک توصیه یک دولت را جابجا می کردند اما می بینید پس از انقلاب اسلامی ایران آمریکائی ها مرحله به مرحله افول می کنند.

 وی با اشاره به اینکه  در جنگ 33 روزه حزب الله کمر اسرائیل چهارمین ارتش بزرگ دنیا را شکست و در 3 جنگ مردم غزه اسرائیل را شکست دادند، افزود: دو هفته قبل نیز در جنگ 2 روزه فلسطینیان بر اسرائیل پیروز شدند و دیدید که در 24 ساعت با 470 موشک اسرائیل را مورد هدف قرار دادند لذا برای اولین بار بعد از 70 سال اسرائیلی ها ملتمسانه آمدند درخواست آتش بس کردند یا در سوریه آمریکائی ها همه دنیا را علیه دولت و مردم  سوریه بسیج کردند و در ادامه سر عراق ریختند اما نتیجه آن بعد از گذست 7 سال این شد که حتی یک نفر داعشی و آمریکائی جرأت عرض اندام ندارد.

  فرمانده سپاه ثارلله کرمان با بیان این مطلب که تمام این موفقیت ها در منطقه همه به برکت انقلاب و فرهنگ ایثار مقاومت و شهادت است و این فعالیت ها هنوز نسیمی از انقلاب است و کار ما تازه شروع شده است، اظهار داشت: آمریکائی می گویند در جنگ 33 روزه و سایر جنگ ها پیروز جنگ دروافع ایران بود و کسی هم که شکست خود آمریکا بود و این حرف آنها هست لذا آدم تعجب می کند که برخی ها حرف از مذاکره با آمریکا می زنند بیایید ببینید ناتوانی آمریکا و اسرائیل را در منطقه اما رسانه ها می خواهند القاء کنند که آمریکا می خواهد حمله کنند این حرف ها چیه ! لذا ضعیف نشان دادن ایران در مقابل استکبار یک خوابی بیش نیست که تعبیر نمی شود.

 وی با اشاره به اینکه بزرگ نمایی گرانی ها، کمبود کالاها و القای تشدید آن در آینده، بروز قحطی، هجوم برای خرید و احتکار، از دیگر برنامه های دشمن است؛ خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال القاء گرانی است در صورتی که مسائل اقتصادی قابل حل است، با تدبیر مقام معظم رهبری همه دستگاه ها وارد شده اند و مرحله به مرحله این مسائل مرتفع می شود چراکه ما از گردنه های عظیمی عبور کرده ایم بنابراین دشمن می خواهد با بزرگ نمایی میان مردم و انقلاب فاصله ایجاد کند.

 سردار ابوحمزه با بیان این مطلب که وظیفه شما فرهنگیان نسبت به این مسائل بسیار سنگین است چراکه هزاران نیروی نوجوان و جوان و خانواده های آنها با شما ارتباط دارند، گفت: تخریب و بی اعتبار سازی ارکان و شخصیت های نظام از دیگر برنامه های دشمنان نظام است که باید با تدبیر با آنها مقابله کرد؛ البته درست است که ما ضعف هایی داریم، کسی منکر آنها نیست اما این مسائل سیستمی نیست، در همه حکومت ها وجود داشته و الآن هم وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه وقتی 2 نفر اعدام می شود، می گویند چرا اعدام کردید، وقتی هم اعدام نمی کنند، می گویند چرا نمی کنید، ابراز  داشت: چرا برخی روزنامه ها مطرح می کنند که چرا سلطان سکه را اعدام کردند! چرا فلانی را محکوم کردید! خب کسی که مخل نظام و جامعه است باید با آن برخورد کنند چراکه اگر برخورد نشود سوء استفاده هایی می شود و بدانیدکه پشت همه این مسائل دشمن است لذا باید طبق قانون برخورد شود.

 فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان این مطلب که اصلاً اینجوری نیست که فساد در نظام نهادینه شده است اما برخی ها با دنبال کردن شبکه های بیگانه مطالب آنها را بیان می کنند، افزود: این همه کار های مختلف در نظام انجام شده است، این همه تلاش شده، باید این خدمات را بیان کرد، قبل از انقلاب در جاهای مختلف کشور 90 یا 95 درصد مردم در فقر ممتد بودند.

  وی با اشاره به اینکه در زمان قبل از انقلاب 60 هزار مستشار آمریکایی در کشور حضور داشتند، تمام مسائل کشور در اختیار آمریکائی ها بود و آنها ارکان نظام را مشخص می کردند، بیان داشت:  هیچ کس نمی توانست نسبت به تغییر و تحولات دوران پهلوی کوچک ترین مخالفتی بکند از طرف دیگر ببینید که خواهر شاه وارد کننده هروئین ایران و منطقه بود لذا  الان دشمن دنبال این است که از طریق بزرگ نمایی فساد ایجاد کند در صورتی که اصلاً فساد در کشور نهادینه نشده است.

 ابوحمزه با بیان این مطلب که بسیاری از مدیران کشور انسان های دست پاکی هستند، ادامه داد: الان جوری شده که می گویند نظام و انقلاب از دست رفت! آیا چهار تا آدم مفسد حکم کل نظام را دارد؟ متأسفانه برخی دوستان نیز در این مسائل سکوت یا همراهی می کنند؛ اگر 10 تا ضعف داریم، هزار تا نقاط قوت داریم چرا برکات نظام را نمی گوییم و اینقدر این 10 تا را بزرگ می کنند تا بقیه خدمات تحت الشعاع قرار می گیرد.

 فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه سیاه نمایی و القای فقر در زندگی مردم از دیگر حربه های دشمنان نظام است، اظهار داشت: در 40 سال گذشته وضعیت زندگی مردم چطور بوده و الان چگونه است؟ الان شاید وضعیت ایده آل نباشد اما پیشرفت های زیادی داشته ایم اما دشمن به دنبال القا و سیاه نمایی است.

 وی با بیان این مطلب که شیوه دیگر دشمن تهدید به اعتراض و شورش است، گفت: حرکتی که در دستور کار امروز دشمن است همین حضور و اعتراض مردم در خیابان ها است لذا ما باید بیدار باشیم، نکته بعد ترسیم بد چهره نیروهای متعهد نظام است تا آنها را از گردونه انقلاب حذف کنند همچنین ترویج فساد اخلاقی از طریق شیوه های مختلف توسط دشمنان داخلی و خارجی نظام از دیگر حربه های دشمن است تا جامعه به سمت بی بند و باری سوق پیدا کند.

 ابوحمزه با اشاره به اینکه همه باید انقلابی فکر کنیم، انقلابی عمل حرکت کنیم تا مشکلات مرتفع شود، تصریح کرد: چارچوبی که رهبری در خصوص تحول سند بنیادین آموزش و پرورش  بیان کردند باید در استان محقق شود تا به عنوان الگو به سایر استان ها ارائه شود و در این زمینه ما آماده همکاری هستیم.

 وی با بیان این مطلب که باید مصلحت اندیشی را کنار بگذاریم و اگر فردی ارزش های نظام را زیرسؤال می برد، حرف بزنیم و حتی وقتی در جمعی نشسته ایم، بحثی مطرح می شود، نباید سکوت کنیم، اظهار داشت: حداقل، تاریخ رژیم پهلوی را برای دانش آموزان و دانشجوها تببین کنیم، الان رسانه های غربی بحث رژیم پهلوی را جلوه می دهند و با انقلاب قیاس می کنند در صورتی که قابل مقایسه نیست و {آن رژیم} جنایت های فراوانی علیه مردم انجام دادند لذا این نسل جوان باید آگاه شود در غیر این صورت دچار خلاء فکری می شوند.

 فرمانده سپاه ثارالله با بیان این مطلب که بررسی هایی که برخی تحلیل گران انجام داده اند، نشان می دهد که دشمنان نظام 40 هزار شبهه را در این چندساله مطرح کرده اند که بخشی از آن در زمینه خوب جلوه دادن رژیم پهلوی است، عنوان داشت: اهداف انقلاب، اقدامات و رویکردهای نظام را تبیین کنیم چراکه تببین، زمینه گفتمان سازی و گفتمان سازی زمینه جریان سازی است بنابراین باید ذهن مخاطب را آگاه کنیم تا بتواند قدرت تحلیل داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه افزایش معنویت یکی از موضوعاتی است که باید آن را در میان نسل جوان نهادینه کرد، بیان داشت: الگوسازی یکی از ضرورت های جامعه امروز است و بهترین الگو بعد از امام و رهبری، شهدا هستند همچنین بصیرت افزایی بسیار مهم و قابل توجه است مقام معظم رهبری فرمود: بصیرت راه شناسی، هدف شناسی و دشمن شناسی است لذا باید همگی بصیرت خود را بالا ببرند چراکه توطئه های دشمن روز به روز دقیق تر می شود.

 ابوحمزه با بیان این مطلب که اگر کسی بصیرت ندارد در زمین دشمن بازی می کند اما خود خبر ندارد، بیان داشت: کار خوبی که آموزش و پرورش استان انجام می دهد، بیان خاطرات دفاع مقدس از زبان رزمنده ها در مدارس است، به این نکته باید توجه کنیم که جنگ جهانی اول و دوم به اتمام رسیده است اما دشمن دارد آن را به خورد ما می دهد آن وقت جنگ ما که دفاع مقدس بود چرا جوانان ما نباید از آن آگاه شوند! بنابراین پردازش دوران دفاع مقدس به شکل تحلیلی بسیار مهم و ارزشمند است.

 وی با اشاره به اینکه ما آمادگی داریم در زمینه افزایش سواد رسانه معلمین و دانش آموزان همکاری کنیم، افزود: باتوجه به اینکه آموزش و پرورش دارای ارتباط تنگاتنگی با خانواده ها است باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کند و سپاه ثارالله نیز آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

 ابوحمزه با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی به سرعت دارد مرزها را پشت سر می گذارد و الان آرمان های نظام از محدوده ایران و غرب آسیا عبور کرده و حتی در اروپا و آمریکا ردپای انقلاب را می بینیم و نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا در  همین راستا است، ادامه داد: شهید بهشتی فرمود: همه این مطالب در یک جمله یعنی فرهنگ بسیج خلاصه می شود و این فرهنگ است که امام راحل فرمود که افتخارم این است که خود یک بسیجی هستم.

 

ارسال نظرات