معاون گردشگری گفت: مجموع گردشگرانی که از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۹۷ به ایران سفر کرده‌اند به چهار میلیون و ۷۳۹ هزار و ۴۱۳ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۸۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، ولی تیموری در خصوص امار ورود گردشگر به ایران گفت: شمار عراقی‌هایی که از ابتدای امسال تا پایان مهرماه به ایران آمده‌اند نزدیک به دو میلیون نفر شده، این درحالی است که در کل سال ۹۶ یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۱۸۵ عراقی به ایران آمده بودند که رشد این جمعیت در قیاس با سال قبلش ۳.۱ درصد منفی بود. سال ۹۵ یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۲۰۱ نفر عراقی به ایران سفر کرده بودند.

وی افزود: مجموع گردشگرانی که از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۹۷ به ایران سفر کرده‌اند به چهار میلیون و ۷۳۹ هزار و ۴۱۳ نفر رسیده است.

به گفته معاون گردشگری، بیشترین گردشگرانی که این مدت به ایران سفر کرده‌اند از کشورهای همسایه و به ترتیب از عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکیه و پاکستان بوده‌اند که انگیزه‌ی آن‌ها برای سفر به ایران به ترتیب درمان، زیارت و فرهنگی بوده است.

معاون گردشگری درباره هزینه‌کرد این گردشگران به ویژه عرب‌ها که اخیرا مقامات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن را همردیف با گردشگران اروپایی و بیشتر از چینی‌ها اعلام کرده‌اند، گفت: تا زمانی که حساب اقماری در کشور راه‌اندازی نشود نمی‌توان خیلی دقیق درباره آمارها صحبت کرد، اما اگر هزینه‌کرد گردشگران کشورهای عربِ همسایه بیشتر اعلام شده به دلیل نوع و شیوه سفر آن‌ها در ایران بوده است. عرب‌های همسایه ماندگاری طولانی و انگیزه‌های درمانی دارند که هزینه‌کرد این گردشگران را در ایران قابل توجه کرده است.

وی افزود: در گذشته بیشتر همسایگان برای زیارت، تجارت و کار به ایران سفر می‌کردند، اما حالا عراقی‌ها و آذربایجانی‌ها بیشتر با انگیزه درمان به ایران سفر می‌کنند. این نوع از گردشگری هم معمولا درآمدزایی خوبی دارد.

تیموری که چندی پیش از افزایش ۲ درصدی سفر گردشگران اروپایی به ایران در یک ماه نخست پاییز خبر داده بود، درباره وضعیت آماری حال حاضر گردشگران اروپایی و آمریکایی در ایران، اظهار کرد: در پایان شهریورماه که البته فصل کم سفر گردشگران خارجی به ایران است، این آمار با افت مواجه بود، اما در دو ماه گذشته سفر آن‌ها شتاب گرفته است که نشان می‌دهد بازار اروپا و آمریکا به سمت ترمیم پیش می‌رود.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها