رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران تاکید کرد:

پروژه مجموعه برج طغرل هرچه سریعتر باید راه اندازی شود

خبرگزاری بسیج: عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در جریان بازدید از روند اجرای پروژه برج طغرل با بیان اینکه طولانی شدن پروژه های عمرانی موجب مستهلک شدن سرمایه ها است بر ضرورت تکمیل هرچه سریعتر برج طغرل تاکید کرد .
کد خبر: ۹۰۸۸۰۹۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 حسن خلیل آبادی با تاکید بر ضرورت تعریف ارتباط میان این مجموعه و سایر میراث فرهنگی شهر ری اظهار داشت: برخی از املاک در این محدوده باید خریداری و بهسازی شوند تا بتوانیم ارتباط با چشمه علی، دژ رشکان و آرامگاه جهان پهلوان تختی که در 50 متری این مجموعه است را برقرار کنیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر این مجموعه به صورت مقطعی افتتاح شود به دلیل اینکه در ارتباط با سایر نقاط میراثی شهر ری نیست بنابراین جذابیت لازم را نخواهد داشت.

خلیل آبادی به طولانی شدن تکمیل این پروژه اشاره کرد و گفت: ساخت این پروژه بیش از 20 سال طول کشیده است و می دانیم که وقتی پروژه ای این مدت به طول می انجامد و 30 درصد آن نیز هنوز اجرا نشده است، بخش های ساخته شده دچار استهلاک می شود بنابراین برای حفظ سرمایه شهر و شهروندان باید هرچه سریعتر این مجموعه تکمیل و راه اندازی شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تکمیل نهایی این پروژه نیاز به 200 میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: از آنجا که برقراری ارتباط با سایر نقاط میراثی نیز هزینه جداگانه ای را طلب می کند بنابراین شهرداری باید با ایجاد سیاست های تشویقی، جذابیت را برای ورود بخش خصوصی به تکمیل این مجموعه بالا ببرد.

ارسال نظرات