همزمان با حضور وزیر نیرو صورت می‌گیرد

افتتاح طرح تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: وزیر نیرو طرح های تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان و نوسازي 16 كيلومتر خط اول آبرساني از ميناب به بندرعباس را افتتاح می‌کند.
کد خبر: ۹۰۸۸۲۱۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، هوشنگ ملایی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بندرعباس اظهارداشت: دوشنبه با افتتاح پروژه تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان، کمبود آب شرب جمعیتی بالغ بر۲۵۰ هزار نفر در بندرعباس برطرف می‌شود.

وی افزود: جبران بخشی از کمبود آب شرب کلان شهر بندرعباس، استحصال حدود 700 لیتر در ثانیه آب از منابع آبخوان دشت شمیل و نشت آب سد نیان و جلوگیری از هدر رفت آب حاصل از شبکه ویر سد نیان از جمله اهداف و ضرورت‌های اجرای طرح سدهای شمیل و نیان است‌.

ملایی خاطرنشان کرد: حفاری، تجهیز و بهره‌برداری از 13حلقه چاه، تامین لوله، اجرای پوشش و لوله‌گذاری لوله‌های فولادی به طول 20 کیلومتر و  قطرهای 200 تا 900 میلیمتر شامل خطوط جمع‌آوری و انتقال، لوله‌گذاری با لوله پلی اتیلن به طول 450 متر و قطر 200 میلی متر به‌عنوان رئوس عملیات اجرای طرح تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان است که این طرح با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در مدت هفت ماه اجرا شد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: طرح نوسازی 16کیلومتر خط اول آبرسانی از میناب به بندرعباس نیز با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال نیز توسط وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، جلوگیری از هدر رفت آب تصفیه شده ارسالی از تصفیه‌خانه میناب به بندرعباس،  کاهش چشمگیر نشتی آب در طول مسیر و افزایش ظرفیت انتقال آب از سد و دشت شمیل و نیان را جمله اهداف و ضروریات اجرای این طرح خواند.

ملایی اجرای۱۶ هزار و ۱۰۰متر لوله فولادی به قطر 1600 میلی متر و ضخامت 14.27 میلی متر، اجرای 14 عدد حوضچه شیرآلات، اتصال به خط 1200 میلی متری بتنی موجود، خرید و حمل لوله‌های فولادی به قطر 1600میلی متر و  پوشش لوله‌های فولادی را به عنوان رئوس عملیات اجرایی طرح نوسازی ۱۶کیلومتر خط اول آبرسانی از میناب به بندرعباس خواند.

ارسال نظرات