سفر استاندار کردستان به سلیمانیه عراق

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از سفر ۲ روزه استاندار به همراه هیاتی تجاری و اقتصادی متشکل از مدیران اقتصادی، تعدادی از تولید کنندگان و صادر کنندگان به استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۸۲۵۳
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین فیروزی  اظهار داشت: استاندار کردستان روز‌های دوشنبه و سه شنبه ۱۹ و ۲۰ آذر امسال و به دعوت استاندار سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق به این استان سفر می‌کند.

وی اضافه کرد: بهمن مرادنیا در جریان این سفر با استاندار سلیمانیه و مدیران اقتصادی اقلیم کردستان عراق در ارتباط با مسایل اقتصادی و روابط تجاری فی ما بین گفت و گو و رایزنی خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از دیگر برنامه‌های این سفر را دیدار با تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد و افزود: این سفر به منظور ارتقای سطح همکاری‌های فی مابین در زمینه‌های تجاری و بازرگانی و بهره مندی بیشتر دو طرف از ظرفیت‌های مرز باشماق و سیرانبند انجام می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های فنی مهندسی کشورمان، در این سفر پیرامون صادرات خدمات فنی و مهندسی به اقلیم کردستان عراق هم بحث و تبادل نظر می‌شود.

فیروزی تاکید کرد: موضوع بازگشایی بازارچه مرزی سیف سقز که از سال ۹۰ از طرف اقلیم کردستان عراق تعطیل شده در محور مذاکرات مسئولان دو استان در این سفر قرار گرفته است.

معاون استاندار کردستان از دیگر ظرفیت‌های استان را وجود واحد‌های تولیدی و تولید با کیفیت بالا اعلام کرد و گفت: ایجاد بستر افزایش صادرات تولیدات استان به اقلیم کردستان عراق از دیگر اهداف این سفر ۲ روزه است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات