مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در همایش پیشگیری از ایدز در فراهان عنوان کرد:

آگاه سازی مردم اولویت اصلی در پیشگیری از ایدز

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در همایش پیشگیری از ایدز در فراهان گفت: برگزاری اینگونه همایش ها با رویکرد اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم جامعه یکی از اهداف و اولویت کاری واحد پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی است.
کد خبر: ۹۰۸۸۴۹۰
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ همایش پیشگیری از ایدز با حضور مدیرکل بهزیستی استان مرکزی, مردم و مسئولان شهرستان فراهان برگزار شد.
امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی برگزاری اینگونه همایش ها با رویکرد اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم جامعه را یکی از اهداف و اولویت کاری واحد پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی دانست و گفت: در استان بیماران مبتلا به ایدز مشخص شده و پرونده هایی در باشگاه مثبت اراک ثبت شده است.
امینی با بیان اینکه در راستای شعار امسال " من آزمایش می دهم تا به سلامتی خود پی ببرم " به صورت رایگان آزمایش هایی در سطح استان انجام شد، تصریح کرد: بالغ بر 1000 نفر در شهر اراک آزمایش تشخیصی ایدز را انجام دادند.
وی ادامه داد: در حال حاضر کمتر از ۳۰۰ نفر در استان مرکزی به بیماری ایدز مبتلا هستند و خدمات دریافت می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه دوره بیماری و کمون آن کاملا طولانی بوده و حدود 6 الی 10 سال طول می کشد، افزود: تشخیص به موقع این بیماری قطعا می تواند کمک شایانی در جهت درمان داشته باشد.
امینی تصریح کرد: یک مرکز هم در اراک با عنوان باشگاه مثبت و با رویکرد کاهش آسیب به بیماران ایذر فعالیت می کند و خدمات پیشگیری سطح 2 را برای بیماران و سطح 1 را برای خانواده های آنها انجام می دهند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سطح استان مرکزی پایگاه های شلتر مرکز گذری کاهش آسیب (DIC) ، کمپ ها ، مراکز اقامتی ...در راستای کاهش اعتیاد و بیماری ایدز در حال فعالیت هستند.

ارسال نظرات