خبرهای داغ:
مدیر کل زندان های همدان خبر داد

اجرای طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل زندان‌های همدان از اجرای طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی همسران و فرزندان زندانیان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۹۱۰۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

اجرای طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن محمدیاری در جمع خبرنگاران از اجرای طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی همسران و فرزندان زندانیان خبر داد و اظهار داشت: در راستای تفاهم‌نامه فی ما بین سازمان اجتماعی وزارت کشور و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به منظور تحقق اهداف مرتبط با طرح تقسیم کار ملی  برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی همسران و فرزندان زندانیان به خصوص زندانیان مواد مخدر کمیته تخصصی تشکیل و نشست‌های مشترکی نیز با مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و کارشناسان آن حوزه برگزار شد.

وی افزود: در این نشست‌ها مقرر شد تعداد 600 نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش آموزش‌های مهارت‌آموزی و الگوهای فرزندپروری سالم، شناخت آسیب‌های اجتماعی و علل و عوامل گرایش به سوء مصرف مواد مخدر قرار گیرند.

مدیرکل زندان‌های همدان خاطرنشان کرد: ضمن آنکه خدمات حمایتی، بهداشتی درمانی، قضایی و روانشناسی برای  کارگاه‌های آموزشی به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

وی یادآور شد: در عین حال برای تامین بخشی از نیازمندی‌های خانواده بسته‌های حمایتی پیش بینی و مقرر شد که اردوهای درون استانی نیز برای فرزندان زندانیان برای  گذراندن اوقات فراغت ترتیب داده شود.

محمدیاری اظهار کرد: در این کارگاه‌ها مقرر شد از اساتید مجرب در حوزه‌های مختلف از جمله شناسایی آسیب‌های دنیای مجازی، آشنایی با کسب زندگی اسلامی - ایرانی و شناخت آسیب‌های اجتماعی دعوت و بکار گرفته شوند.

وی ادامه داد: این در حالی است که براساس توافقنامه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل زندان‌های همدان تاکنون تعداد یک هزار و 50 نفر از همسران و  فرزندان زندانیان تحت پوشش آموزش پیشگیری از سو ء مصرف مواد مخدر قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات