طرح هادی در ۲۱۹ روستای شهرستان دلفان اجرا شد

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به جهش ۹ درصدی اجرای طرح هادی در شهرستان دلفان از بهره‌مندی ۲۱۹ روستای این شهرستان در بحث تهیه طرح هادی روستایی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۹۴۸۵
|
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مسعود رضایی صبح امروز در جلسه‌ای که با محوریت طرح هادی در دلفان برگزار شد، با اشاره به جهش ۹ درصدی اجرای طرح هادی در شهرستان دلفان از بهره‌مندی ۲۱۹ روستای این شهرستان در بحث تهیه طرح هادی روستایی خبر داد.

وی با تأکید بر وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالا در لرستان و به‌ویژه در شهرستان دلفان، افزود: درصد بهره‌مندی شهرستان دلفان از اجرای طرح هادی در ابتدای سال ۹۶ به میزان ۲۳ درصد بوده که به لطف پروردگار توانسته‌ایم بهره‌مندی شهرستان دلفان از اجرای طرح هادی را به ۳۲ درصد افزایش دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به اهمیت اجرای طرح منظومه روستایی افزود: در کل کشور تعداد ۴۳ طرح منظومه روستایی تهیه‌شده که ۲ طرح آن متعلق به استان لرستان است و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده سومین طرح منظومه روستایی در استان لرستان در بخش کاکاوند شهرستان دلفان تهیه خواهد شد.

وی به ارائه خدمات فنی بنیاد مسکن در خصوص صدور سند روستایی اشاره کرد و گفت: به لطف زحمات همکاران تاکنون تعداد ۸۰ هزار جلد سند روستایی در سطح استان صادرشده که تعداد ۱۰ هزار و دویست جلد سند آن مربوط به شهرستان دلفان بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به زلزله‌خیز بودن کشور بر اهمیت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تأکید کرد و افزود: از تعداد ۲۱ هزار واحد روستایی شهرستان دلفان در ۱۱ سال گذشته حدود ۱۳ هزار واحد آن مقاوم‌سازی شده و از ابتدای سال ۹۶ تاکنون مبلغی معادل ۶۵۰ میلیارد ریال بابت مقاوم‌سازی دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به‌صورت مستقیم تسهیلات به سازی با سود ۵ درصد و دوران بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت‌شده و این در نوع خود کم‌نظیر است و تنها در بخش مسکن به‌اندازه اعتبارات عمرانی کل شهرستان تسهیلات پرداخت و جذب‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته بیش ۲۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح روستاهای دلفان پخش‌شده این در حالی است که در ۳۸ سال قبل تنها ۱۸۵ هزار مترمربع آسفالت داشتیم.

 فرماندار دلفان نیز در این جلسه با تشکر از مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در خصوص پیگیری و اجرای موفق طرح هادی در سطح روستاهای این شهرستان، بر ضرورت اطلاع‌رسانی به عموم در خصوص فعالیت‌ها و خدمات ارزنده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان تأکید کرد.

 

 

ارسال نظرات