خبرهای داغ:
توسط نشر پیدایش انجام شد؛

چاپ رمانی درباره جنایت‌های بین‌کهکشانی

رمان «ما و را» نوشته محمدرضا ایدرم توسط نشر پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شد.
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، رمان «ما و را:سلسله جنایت‌های بین‌ کهکشانی» نوشته محمدرضا ایدرم توسط نشر پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شد. این کتاب چهارمین عنوان از مجموعه «ادبیات ژانری» است که این ناشر چاپ می‌کند.

«گریخته»، «خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی» و «رزونانس» دیگر عناوین مجموعه ادبیات ژانری هستند که تا به حال منتشر شده‌اند. «رزونانس» به قلم همین نویسنده نوشته شده است.

رمان «ما و را» اولین کتاب از مجموعه‌ای است که ایدرم درباره جنایت‌های بین‌کهکشانی می‌نویسد و داستانش درباره سیاره «را» و چگونگی پیدایش فرقه زمانیه در آن است. قصه این رمان از این قرار است که سال‌ها پس از تصرف زمین به دست آوردن ریف‌ها، وقتی انسان‌ها میان سیاره‌های سرزهر، دنب و مجمع السیارات اطلس پخش شده‌اند، سیاره‌ای با ماشین‌های باستانی کشف می‌شود که تصویری فیزیکی از تمام بهشت‌های افسانه‌ای‌ است.

در داستان پیش رو، مرد بیچاره‌ای به نام کمال سرادقی حضور دارد که به طور اتفاقی در مسابقه لاتاری برنده شده و همین برنده‌شدن باعث می‌شود وارد ماجراهای پر رمز و رازی بشود. او به سیاره را می‌رسد و ...

در قسمتی از این رمان می‌خوانیم:

«قربان یعنی بقیه، دندوناشون قلابیه؟»

«معلومه احمق‌جون. همه‌اش مصنوعیه. هر کی یحیی بخوره هم موهاش می‌ریزه هم دندوناش. ولی این‌ رو ببین. همین دو نخ سفید روی سرش نشون می‌ده که غربتیه. به عمرش قرص نخورده. قطعا شهروند نیست. یحتمل یا لاتاری برده یا که قاچاقه.»

«یعنی خلافکاره قربان؟»

«قحط آدم اومده تو اون تشکیلات عریض و طویل که تو رو فرستادن؟ همین‌قدر سوال‌پیچم کنی می‌گم جیره این هفته‌ات رو بدن سگ بخوره.»

«نه قربان. یعنی بله قربان.»

بهترین کار این بود که همان اول کار، سرداقی داوطلبانه به اشتباهش اعتراف می‌کرد و بابت ورود غیرقانونی عذر می‌خواست و با یک مقدار خواهش و تمنا کلک کار را می‌کند و شیرینی‌شان را می‌داد تا اشتباهش را ببخشند و با یکی دو امضا و توبیخ و تذکر راهی‌اش کنند.»

«جناب ستوان چش شد؟»

«هیچی. چیزیش نیست. یه نمه به نظرم مریضه فقط. دو سه تا از دندوناش کرمی شده. واسه همینه که اراجیف می‌گه. واسه کرماس.»

این رمان با ۲۲۴ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۸ هزار تومان منتشر شده است.